Gıda içeriğinde şeffaflık kampanyası

Almanya'da tüketiciler sofralarına konan yiyecekler konusunda her geçen gün daha çok güven kaybediyor.

Gıda içeriğinde şeffaflık kampanyası

Almanya'da tüketiciler sofralarına konan yiyecekler konusunda her geçen gün daha çok güven kaybediyor. Belli oranın altındaki katkı maddelerinin ürün üzerinde belirtilme zorunluluğu olmaması pek çok gıdayı Müslümanlar için de şüpheli hale getiriyor. Foodwatch isimli bir dernek ise Almanya'daki gıda üreticilerinin hilelerini ortaya koyarak tüketicileri uyarıyor. Dernek son yaptığı bir araştırmada ekmekten çorbaya pek çok ürüne üzerinde belirtilmeksizin domuz kaynaklı katkı maddesi konduğunu ortaya çıkararak adından söz ettirdi.

Ortaya çıkardığı gıda skandallarıyla adından sıkça söz ettiren tüketici derneği Foodwatch 2001 yılında gündemden düşmeyen çıkan deli dana skandalının (BSE) ortaya çıkmasıyla faaliyete başladı. Foodwatch'ın temel hedefi yasaların ilk aşamada tüketicilerin haklarını korumak. Foodwatch, tüketicinin, ne yediğini, ne içtiğini bilmesi için şirketlerden gerekli bilgileri tüketiciye aktarmasını istiyor. Bunun için ise Foodwatch tüm tüketicileri bir olmaya ve gerekli düzenlemelerin yapılması için harekete geçmeye çağırıyor. Foodwatch son kampanyasıyla Tüketici Bakanı İlse Aigner'i gıdaların üzerine içerikler hakkında yeterli bilgi yazılmasını öngören bir yasa düzenlemesi yapmaya çağırıyor. Kanunen gıdalardaki az miktarda alkol ve hayvansal ürünün üzerinde belirtme zorunluluğu taşımaması nedeniyle Müslümanların da kampanyaya yoğun destek vermesi bekleniyor. İlk haftasında 20 bin civarında kişinin katıldığı imza kampanyası tüm hızıyla sürüyor.

Foodwatch yetkilisi Martin Rücker, son zamanlarda birçok üyelerinin ve tüketicilerin kendilerine dönüp bazı ürünlerde hayvansal madde olması endişesini taşıdıklarını kendilerine bildirdiklerini ve böylece harekete geçerek bu tür bir kampanyayı başlattıklarını ifade ederek, hedeflerinin şeffaflık olduğunu dillendirdi.

Foodwatch'ın çalışma tarzı da oldukça dikkat çekici. Kuruluş, bir ürün hakkındaki reklam foyalarını gün yüzüne çıkarırken, ürünün ve şirketin ismini açık ve net bir dille açıklamaktan kaçınmıyor. Ayrıca kuruluşun en önemli özelliği devletten tamamen bağımsız çalışması. Foodwatch kayıtlı bir dernek olmasına ve devletten para alma hakkına sahip olmasına rağmen bu desteği kabul etmiyor. Bunun sebebi ise kuruluşun devlet ve şirketlerin etkisi altına girmek istememesi. Bunun yerine, yaklaşık 24 bin kişi Foodwatch'a maddi destek veriyor.
Zaman

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52