Urfa'ya 'tatlı' yatırım!

Baklavacı Nejat Güllü, Şanlıurfa'ya yaklaşık 5 milyon TL değerinde yatırım yapmaya hazırlanıyor.

Urfa'ya 'tatlı' yatırım!

Yurtiçinde ve yurtdışında istikrarlı büyümesine devam eden Baklavacı Nejat Güllü'nün Güllüoğlu, şubeleşmenin yanı sıra hammadde üretimine geçmeye hazırlanıyor. Baklava denince ilk akla gelen marka Güllüoğlu, efsane baklavasına kokusunu ve tadını veren Urfa sadeyağı ile diğer süt ve süt ürünlerini artık kendi üretecek. Şanlıurfa'da yaklaşık 5 milyon TL değerinde yatırım yapacak olan Güllüoğlu, AB normlarında süt işleme tesisi kuracak. 15 Haziran tarihinde imzaları atılan ve iki dönümü kapalı olmak üzere beş dönümlük arazi üzerine kurulacak tesiste, Urfa sadeyağın yanı sıra beyaz peynir, kaşar peyniri, örgü peyniri ve Urfa peyniri gibi ürünler de "Güllüoğlu" markasıyla üretilecek.35 ton/gün kapasiteli süt ürünleri işleme tesisi yatırımlarının ürünlerindeki kalite ve standarda verdikleri önemin bir göstergesi olduğunu anlatan Güllüoğlu Yönetim Kurulu Başkanı Nejat Güllü, "Güllüoğlu lezzetinin en önemli farkı; 1,5 asırlık tecrübe yanı sıra üretimde kullandığımız tamamen doğal ve özgün hammaddelerden kaynaklanıyor. Baklavaya kokusunu ve tadını veren Urfa sadeyağı artık kendimiz üreteceğiz" dedi.

IPARD Destekli Proje
Şanlıurfa'daki Endemik bitkilerin olduğu meralarda beslenen İveysi cinsi koyunun sütünden elde edilen Urfa sade yağının kokusu ve lezzetinin dünyanın hiçbir yerinde bulunmasının mümkün olmadığını belirten Nejat Güllü konuyla ilgili yaptığı açıklamada; "Yatırım hammadde standardizasyonu açısından bizim için çok önemli. Bölge için ise hem sosyal hem de ekonomik bir hareketlilik getirecek. Ayrıca bölgedeki hayvancılığı geliştirerek, beraberinde önemli ölçüde istihdam imkânı da sağlayacak" diyor. Güllüoğlu tarafından Şanlıurfa'da hayata geçirilecek ve bölgede hayvancılığı canlandıracak bu proje, Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu tarafından organize edilen, "Avrupa Birliği Katılım Öncesi Yardım Aracı Kırsal Kalkınma Programı - IPARD" (Instrument for Pre-Accession Assistance-IPA)'ın yüzde 50 oranında hibe desteği desteğiyle gerçekleşiyor. Projeyi IPARD Şanlıurfa koordinatörlüğü takip ediyor.

Yurt dışında büyümek için kendi standardımızı oluşturuyoruz
Yurt içinde 17, yurtdışında 7 mağaza ile hizmet veren Güllüoğlu; İstanbul, Bursa, Gebze, İzmit ve Malatya'da tamamı kendine ait olan şubelerinde en özel lezzetlerini tüketicilerin beğenisine sunuyor. Yurtdışında ise ABD'de Manhattan, Brighton Beach, Astoria, New Jersey, Kaliforniya'da Los Angeles, Hollanda'da Amsterdam ve Libya'da Trablusgarp'ta geleneksel tatları dünya ile buluşturuyor. Önümüzdeki dönemde yurt dışı yatırımlarına daha da ağırlık vereceklerini, dünyada büyümek için hammadde standardizasyonun çok önemli olduğunu anlatan Nejat Güllü, "Güllüoğlu olarak özgün lezzetlerimizle yurt dışında yayılmaya ve şubeleşmeye çok önem veriyoruz. Çok yakın zamanda yurtiçinde Ankara'da iki; yurtdışında Almanya Düsseldorf'da, Belçika Brüksel'de, ABD'de Florida Eyaleti'nin Miami kentinde ve Suudi Arabistan'ın Riyad kentinde olmak üzere toplamda altı yeni şube daha açacağız. 2015 yılı sonunda yurtiçinde 25, Amerika'da 50, Avrupa'nın önemli başkentlerinde toplamda 15 şubeye, Arap ülkelerinde ise 10 şubeye ulaşmayı hedefliyoruz. Bu büyüme planlarımızı hayata geçirmek için ürün standardizasyonumuzu en mükemmel biçimde korumak istiyoruz. Bu nedenle baklavamıza o özel tadını ve kokusunu veren sadeyağ başta olmak üzere, özellikle su böreğinde kullandığımız peynir gibi sütten elde edilen diğer ham maddelerimizi kendimiz üreteceğiz" dedi.

YORUM EKLE
SIRADAKİ HABER

banner50

banner52