Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Tüketici her zaman hakkını aramalı

Tüketici

Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, son 50 yıldır dünyada, tüketicinin korunması konusunun daha çok önem kazandığını söyledi.

 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü
Yorum Ekle
 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü
Bakan Yazıcı, 'Tüketiciler, yasaların kendilerine tanıdığı hakları kullanmaktan çekinmemeli ve hak arandıkça haksızlıkların azalacağını daima dikkate almalıdır' dedi.

15 Mart Dünya Tüketiciler Günü dolayısıyla açıklama yapan Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, tüketicilerin korunması konusunun toplumun her kesimini ilgilendiren ve etkileyen, hiçbir kesimin kayıtsız kalamadığı bir husus ve tüketicinin korunmasına yönelik kurallar ve uygulanmasındaki etkinlik, aynı zamanda bir toplumun çağdaşlık seviyesini de gösteren unsurlardan bir tanesi olduğunu söyledi.
Son 50 yıldır dünyada, tüketicinin korunması konusunun daha çok önem kazandığına dikkat çeken Yazıcı, 'Bunun birçok nedeni bulunmaktadır. Bu nedenlerden belki de en önemlisi, tüketicilerin örgütlenmeye gitmeleri ve seslerini daha sıkça duyurmalarıdır. Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi bir taraftan ürün çeşitliğini arttırırken diğer taraftan tüketicilerin daha bilinçli hareket etmesi zorunluluğunu doğurmuştur. Bu durum tüketicinin korunması kavramının önemini artırmış ve bu konuda hukuki düzenlemelerin yapılmasını zorunlu kılmıştır' dedi.

Hükümet olarak tüketicinin korunması konusuna özel bir önem verdiklerini ve bu alandaki çalışmalara ara vermeden devam ettiklerini kaydeden Bakan Yazıcı, 'Tüketicilerimize yönelik çalışmalarımızın temel ilkesi; 'Bilinçli Tüketici, Basiretli Tacir'dir. Bu doğrultuda, tüketicileri daha ileri seviyede korumaya yönelik tedbirler almak, tüketicilerin hak arama yollarını kolaylaştırmak, tüketicinin bilgilendirilmesi konusunu ön plana çıkarmak, bürokrasiyi azaltmak ve hakkaniyete uygun bir ceza sistemi oluşturmak amacıyla, 18 yıldır yürürlükte bulunan ve günün ihtiyaçlarına cevap veremeyen 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u geçtiğimiz yıl içerisinde değiştirerek 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u tüketicilerimize kazandırdık. Böylece, tüketicilerimize dünya standartlarında koruma sağlayacak gerekli yasal zemini hazırlamış ve tüketicinin korunması alanında önemli bir adım atmış olduk.

28 Mayıs 2014 tarihinde yürürlüğe girecek olan 6502 sayılı Kanun kapsamında çıkarılacak Yönetmeliklere ilişkin çalışmalarımız ise halen devam etmektedir. Tüketicinin korunması ile ilgili yapılan çalışmalar; bir toplumun ekonomik ve sosyal yönden kalkınması, ülkede üretilen mal ve hizmetlerin kalitesinin yükselmesi ve rekabet ortamının sağlanması ile yakından ilgilidir. Bu çalışmalarda, ekonomik faaliyetlere taraf olan tüketicilere de çok büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu kapsamda, tüketiciler, yasaların kendilerine tanıdığı hakları kullanmaktan çekinmemeli ve hak arandıkça haksızlıkların azalacağını daima dikkate almalıdır' dedi.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.