Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Örümcekli baldan tazminat kazandı

Tüketici

Astım hastası olan kızına yedirmek için radyo yayınındaki reklamlardan duyarak sipariş ettiği bal kavanozunun içerisinde örümcek çıkan tüketici tazminat kazandı.

Konya'da astım hastası olan kızına yedirmek için radyo yayınındaki reklamlardan duyarak sipariş ettiği bal kavanozunun içerisinde örümcek çıkan Alaaddin Eğri tazminat kazandı.
Konya’da bir fabrikada işçi olarak çalışan Alaaddin Eğri, doktorların tavsiyesi üzerine astım hastası olan 4 yaşındaki kızı Gülsün Sude Eğri’nin yemesi için bal almak istedi. Radyo yayınlarındaki reklamlarda 4 kilo kara kovan süzme bal, 2 kilo petek bal, 10’lu arı sütü, polen ve elektrik tasarruf cihazının 129 liraya satıldığını duyan Eğri, firmanın İstanbul’da bulunan merkezine telefon açarak sipariş verdi. Bir kargo şirketi tarafından gönderilen ürünleri alan Eğri, paketi açınca şaşkınlık yaşadı. Ambalajlı olan bal kavanozlarının bir tanesinin içinde büyük bir örümcek gören Eğri, hayretler içinde kaldı.

REKLAMLARLA KANDIRDILAR
İddiaya göre firma yetkilisini arayarak paketleri iade etmek istediğini belirten Eğri kendisiyle ilgilenen kimseyi bulamayınca hakkını aramaya başladı. Avukatı aracılığıyla Konya Tüketici Mahkemesi’ne ballar için ödediği paranın iadesi ile örümcek nedeniyle balın zehirli olabileceği ve ailesinin zarar görebileceğini öne sürerek, yaşadığı olaydan dolayı kendisi ve kızının baldan tiksinti duyduğunu iddia edip 8 bin liralık manevi tazminat davası açtı. Mahkeme heyeti, kavanozdaki örümcek nedeniyle firmanın ayıplı ürün sattığına kanaat getirerek ödediği 129 liranın Alaaddin Eğri’ye iadesine karar verdi. Ayrıca yaşadığı olaydan sonra baldan tiksinti duyacak duruma geldiğine kanaat getirerek, firmanın Eğri’ye 500 lira manevi tazminat ödemesine hükmetti.
MAĞDUR TÜKETİCİYE ÖRNEK TEŞKİL ETMELİ
Alaaddin Eğri’nin avukatı Ömer Arıcı, merdiven altı olarak tabir edilen yerlerde üretilen balların ucuz fiyatlara insanlara satıldığını ve bundan dolayı da zarar gördüklerini söyledi. Arıcı şöyle dedi: "Müvekkilim de yaşadığı olaydan sonra da firma yetkilileri gerekli özeni göstermeyince bize müracaat etti. Biz de Konya Tüketici Mahkemesi'ne maddi ve manevi tazminat davası açtık. Mahkeme heyeti bizi haklı buldu. Davayı örnek teşkil etmesi için açtık. Bu tür durumlarla karşılaşanların da haklarını aramalarını ve bilinçli olmalarını tavsiye ediyorum."
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.