Türkiye'nin en büyük paketli ekmek markası olan UNO'da ortaklık yapısı tamamen değişti. Daha önce yüzde 50 paya sahip olan Ülker payını yüzde 60'a çıkarırken, diğer ortak Hasip Gençer elindeki hisselerin tümünü ekmek sektörünün dünyadaki deneyimli ismi Federico Carunchonun sahip olduğu Vedanta Equity'e devretti.
Son dönemde yeni ortaklık ve satın almalarla gündemden düşmeyen Ülker'den yeni bir hamle daha geldi. Ülker, 2008 yılında yüzde 50'sini 37.5 milyon liraya satın aldığı Uno'da Hasip Gençer'den yüzde 10 hisse daha alarak büyük ortak haline geldi ve çoğunluk hisseye sahip oldu. Hasip Gençer aynı anda elindeki diğer yüzde 40 hisseyi de Federico Carunchonun sahip olduğu Vedanta Equity'e sattı. Gençer böylece kurucusu olduğu Uno'da ortaklıktan tamamen çekilerek şirketi Ülker ve İtalyan ortağına bıraktı. Uno'da şirketin başına ise Federico Caruncho yönetici ortak olarak geçti.
UNO, yeni ortaklık yapısı ile iki yılda 90 milyon dolarlık yatırım yaparak beş üretim tesisi daha açacak. UNOnun esas hedefi ise 2018de 1 milyar liralık ciro ile gıda alanında en büyük şirketler arasına girmek.
30 milyar lira büyüklüğündeki Türkiye unlu mamuller pazarında, 2011 yılında 300 milyonuncu ekmeğini üreten UNO, yüzde 65lik pazar payı ile Türkiyenin lider paketli ekmek markası konumunda bulunuyor. Şirket 2013 yılını yüzde 55 büyüyerek 310 milyon liralık ciro ile kapatmayı öngörüyor.
Düzenlenen basın toplantısında Yıldız Holdingin gıda vizyonunu ve UNO ile ilgili hedeflerini anlatan Yıldız Holding Mali İşler Başkanı Dr. Cem Karakaş, Yıldız Holding olarak UNOya 2008 yılında ilk yatırımımızı gerçekleştirdik. Aradan geçen 5 yıl içerisinde bu yatırım bizi çok memnun etti ve UNO bizim için artık stratejik bir iş haline geldi. Bu sebeple UNOda hisselerimizi yüzde 60a çıkartarak, bu sektörde uluslararası alanda uzmanlığı bulunan Sn. Federico Caruncho ile ortak olarak şirketi daha süratli büyütmeye karar verdik. Bu noktada, Federico Caruncho UNOnun yönetici ortağı olarak şirketin başına geçmiştir. Yine ortaklığımız bulunan Komşufırındaki çoğunluk hisselerimizi ise Sn. Hasip Gençere devretmiş bulunuyoruz dedi.
DAHA ÖNCE DE DOĞUŞ'A SATMIŞTIHasip Gençer, 1990da kurduğu ve UNO markasıyla bilinen Unmaşı 1997de Doğuş Grubuna satmıştı. Firmayı 5 yıl sonra Turkven Private Equitynin yüzde 50 ortaklığı ile tekrar satın alan Gençer, daha sonra da Turkvendeki hisselerinin tamamını satın alarak Unmaşta tek patron konumuna gelmişti. Gençer, 2008 yılında elindeki yüzde 50 hisseyi Ülker'e satarken, elinde şirketin yarısı kalmıştı. Gençer bugün itibariyle de kalan tüm hisseleri Ülker ve İtalyan Vedanta'ya satarak kurduğu şirkete bir kere daha veda etti.
KOMŞUFIRIN'DA DEVAM EDECEK
Türkiyeyi ambalajlı ekmekle tanıştıran UNOnun kurucusu Hasip Gençer ise Komşufırındaki çoğunluk hissesiyle yoluna devam ederken, UNO Yönetim Kurulu Başkanı olarak tecrübelerini markanın gelişimi için aktarmaya devam edeceğini söyledi. Gençer; UNO, Türkiyede lider marka oldu ve açıkça görüyorum ki, markamızın değerini daha ileri taşımaya, daha fazla haneye ulaşmak üzere büyümeye devam edecek dedi.
UNO Ekmek 2015'te küresel dev olabilir
UNO Ekmek 2015'te küresel dev olabilir
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Son dönemde yeni ortaklık ve satın almalarla gündemden düşmeyen Ülker'den yeni bir hamle daha geldi.