Tadelle ve Sarelle'nin yıldızı yeniden parladı
Tadelle ve Sarelle'nin yıldızı yeniden parladı
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
33 yıllık jenerik çikolata markası Tadelle, eski parlak günlerine geri döndü. Taleplere yetişemeyen firma, yeni yatırımla istihdamını yüzde 10 artıracak.
Türkiye'nin 33 yıllık geçmişe sahip en eski çikolata markalarından Tadelle, küllerinden doğdu. Sanovel İlaç'ın 2007'de TMSF'den aldığı Sagra firması, 30 milyon dolarlık yatırımla yeniden yapılandırıldı ve adı Sanset olarak değiştirildi. Yoğun pazarlama çalışmalarıyla atağa geçen Sanset, kısa sürede 140 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Eski günlerine dönen Tadelle, satışlarında yıllık 100 milyon adedi yakaladı. Sanset Pazarlama Müdürü Aslı Eren Şengezer, 2012'de 2011'e göre satışlarında yüzde 70'lik artış sağladıklarını belirterek, "Talebe yetişememeye başlayınca Ordu'daki fabrikaya ek yatırım yapmaya karar verdik. 10 milyon euroluk yatırımla çalışan sayımızı yüzde 10 artıracağız" dedi.SARELLE DE ATAKTA Şengezer, Sarelle'yle sürme çikolata pazarında da rekor artış yakaladıklarını açıkladı. Şengezer, pazarda 40 bin tonluk üretim olduğunu belirterek, "Yılda 15 milyon kavanoz Sarelle satıyoruz" dedi.sabah.com.tr