Unilever Türkiye ana iş koluna odaklanma stratejisi doğrultusunda pastacılık ve endüstriyel yağ iş kolundaki markası UNIPRO'yu İsveçlilere sattı.
2012 cirosu 173 milyon TL olan UNİPRO'nun yıllık cirosu 2.5 milyar doları bulan İsveçli AAK'ya satışının Rekabet Kurulu incelemelerinin ardından 2013'ün üçüncü çeyreğinde tamamlanması bekleniyor.
Unilever Türkiye CEOsu İzzet Karaca gerçekleşen satış anlaşmasıyla ilgili "Ana işimize odaklanmayı sürdürüyoruz. Bu strateji doğrultusunda, Türkiyedeki pastacılık ve endüstriyel yağlar alanında faaliyet gösteren operasyonumuz UNIPROyu, yaklaşık 2,5 milyar dolar cirosu ve 2.000i aşkın çalışanıyla dünyanın önde gelen yüksek katma değerli bitkisel yağ üreticilerinden AAKya devrediyoruz. 28 yıldır Türkiyede başarıyla faaliyet gösteren ve 2012 cirosu 173 milyon TL (75 milyon Euro) olarak gerçekleşen UNIPROnun, önümüzdeki dönemde AAK yönetiminde başarılı performansını sürdüreceğine inancım sonsuz.
Satışla ilgili konuşan AAK CEO'su Arne Frank AAK'nın Türkiye'de ve Orta Doğu'da satışlarını artırmak için bu satın almayı gerçekleştirdiklerini belirtti.
İki şirket arasında yapılan anlaşmaya göre UNIPRO'nun Çorlu'daki fabrikası Unilever yönetiminde 5 yıl daha tedarik sağlamaya devam edecek.
UNIPRO Türkiye'de 1990'dan beri faaliyette ve pastacılık alanında özellikle yağ ve margarin üretimi ile tanınıyor.
hurriyet.com.tr
Pastacılık devi İsveçlilere satıldı
Pastacılık devi İsveçlilere satıldı
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Unilever Türkiye ana iş koluna odaklanma stratejisi doğrultusunda pastacılık ve endüstriyel yağ iş kolundaki markası UNIPRO'yu İsveçlilere sattı.