Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Nestle'den 'obezite' savunması!

Şirketler

Obezitenin ve diğer pek çok hastalığın sorumlusu olarak gösterildiklerini söyleyen Nestle Global CEO’su Paul Bulcke, gerçeğin böyle olmadığını savundu.

Gıda ve perakende şirketlerinin obezite dahil birçok hastalıktan sorumlu tutulduklarını kaydeden Nestle Global CEO’su Paul Bulcke, “Sorunun kaynağı değil, çözümün bir parçasıyız. Çikolata iyidir ama günde 500 gram yemeyin” diye konuştu.

Obezitenin ve diğer pek çok hastalığın sorumlusu olarak gösterildiklerinden yakınan Nestle Global CEO’su Paul Bulcke, “Oysa bizler sorunun değil, çözümün bir parçasıyız. Çikolata da sağlıklı beslenmenin bir parçasıdır. Siz de hergün 500 gram çikolata yemeyin” dedi.

Baskılar giderek artıyor
Hürriyet’in medya-ortağı olarak izlediği İstanbul’da düzenenlenen 56’ncı Tüketim Ürünleri Küresel Zirvesi’nde (Consumer Goods Forum-CGF) konuşan Buckle, şu bilgileri verdi: “2050 yılında dünya nüfusunun 2 milyarın üzerinde artması bekleniyor. Biz çok sayıda insanın hayatını etkiliyoruz. Bu nedenle sürdürülebilirlik konusunda ilk biz suçlanıyoruz. Dolayısıyla gıda ve perakende şirketlerinin üzerindeki baskılar giderek artıyor. Artık tüketicinin sesi daha yüksek çıkıyor. Obezite dahil pek çok hastalıktan sorumlu tutuluyoruz. Bize sektör olarak bu tür sorunların kaynağı olarak bakılıyor. Oysa biz kendimizi çözümün bir parçası olarak konumlandırıyoruz. ‘İyi gıda, iyi beslenme’ anlayışıyla yol alıyoruz. Tabii bizi zorlayan konular var. ‘İyi beslenme diyorsunuz, ama diğer taraftan çikolata diyorsunuz’ diye eleştiriyorlar.”

Batı’nın çalışma yöntemi
Birkaç yıl içinde e-ticaretin 2 trilyon dolara ulaşmasını beklediklerini kaydeden Paul Bulcke, “Büyük şirketler dijital dünyanın sunduğu fırsatlara geç kalmadan hazırlanmalı. Artık Batı dünyasının çalışma yöntemlerinin değişmesi gerekiyor. Çok özel bir dönemden geçiyoruz. Bu çok açık. Dünya nüfusunun yüzde 80’i gelişmekte olan pazarlarda yaşıyor. Bu insanlar herkes gibi iyi bir gelecek istiyor. Bütün bunlardan pay alabilmek için yaratıcı ve inovatif olmamız gerekiyor. Yeni gerçekliğe göre çalışma yöntemimizi tamamen değiştirmemiz, tüketiciye değer yaratan ürünler üretmemiz gerekiyor.”

Suriye’den çıkmayı düşünmüyoruz

NESTLE Global CEO’su Paul Bulcke, Avrupa Birliği (AB) ve Başmüzakereci Egemen Bağış’ın, çok uluslu şirketlerin Suriye gibi siyasi sorunların yaşandığı ülkelerden çözüme katkı amacıyla çıkmaları gerektiği yönündeki çağrıya şu yanıtı verdi: “Nestle olarak 100’ün üzerinde ülkede faaliyetteyiz. Bir dönem benzer sorunlar nedeniyle Zimbabve’den çıkmamız gerektiği yönünde görüşler dile getirildi. Ama biz çıkmadık. Suriye’de bizim üretim tesislerimizde yüzlerce kişi çalışıyor. Orada yiyecek üretiyoruz, insanların hayatına ürettiklerimiz ve sağladığımız istihdamla değer katıyoruz. Siyasilerin yapması gerekenlerin bizden beklenmesi doğru değil. Herkesin belli bir rolü var. Prensiplerimize uygun yeterince güvenli bir ortam olduğu sürece o ülkeden çıkmıyoruz.”
Hülya Güler - Hürriyet
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.