Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Keskinoğlu yatırımla büyüme hedefinde

Şirketler

Beyaz et sektörünün lider firmalarından Keskinoğlu Şirketler Grubu, 2009 yılında 500 milyon TL olan cirosunu, yüzde 25 büyümeyle 2010’da 625 milyon TL’ye yükseltti.

2010 yılında enerji yatırımları ve Tavvuk markasıyla fast food sektörüne yatırım yapan firma, bu yılı yüzde 25 büyüme ve 750 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyor. Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, 2011’in sektör açısından iyi bir yıl olduğunu belirterek, ihracat ataklarıyla sektörün rahat bir nefes aldığını dile getirdi. 2010’un 7 ayında 56 bin ton piliç eti ihracatı yapıldığını, bu yılın aynı döneminde bu rakamın yaklaşık yüzde 100 artarak 108 bin tona ulaştığını kaydeden Keskinoğlu, “Ayrıca sağlıklı beslenme bilincinin ülkemizde yaygınlaşması ile kişi başı piliç eti tüketiminin artması da iç piyasada bir hareketlenmeye sebep oldu” diye konuştu. Firma olarak 2011’de yüzde 20 büyüme ile 750 milyon TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini dile getiren Keskinoğlu, yatırımlar sonrasında günlük yumurta üretimini 4 milyon adede, piliç eti üretim kapasitesini de günlük 500 tona yükseleceğini ve böylece 500 kişiye daha ek istihdam sağlayacaklarını ifade etti.
“2010’u yüzde 25’lik büyüme ile kapattık”

Beyaz et sektörünün ekonomideki sıkıntılara rağmen iyi bir yıl geçirdiğini söyleyen Keskinoğlu, “2009 yılına baktığımızda Türkiye’nin toplam piliç eti üretimi 1 milyon 250 bin ton iken 2010’da sektörde yaklaşık yüzde 10 civarlarında bir büyüme yaşandı. 2010 yılında Türkiye’de toplam piliç eti ihracatı 2009’a göre yüzde 71 artarak, 190 milyon dolar olarak gerçekleşti. Biz Keskinoğlu olarak 2009’da 500 milyon TL olan ciromuzu yüzde 25 büyümeyle 2010’da 625 milyon TL’ye yükselttik” şeklinde bilgi verdi. 2010’da enerji yatırımlarına ve Tavvuk markasıyla fast food sektörüne yatırım yaptıklarını anlatan Keskindoğlu, “Aslında bu konu uzun bir süredir gündemimizdeydi. Sektördeki 48 yıllık tecrübemizin getirdiği güçle tüketicilerimizle farklı noktalarda da temas kurmak istedik ve yeni bir sektöre adım attık. Son yıllarda Türkiye’deki uluslararası fast food zincir restoran sayısının artışını dikkatle izledik ve Keskinoğlu olarak tüketicilerimize bu alanda da hizmet sunmak istedik” görüşünü kaydetti.

Tavvukların sayısı artıyor

Keskinoğlu, menüsünde tavuk ve tavuk ürünlerinin daha yoğun olduğu ve tüketiciye 130 farklı lezzet sunan ‘Tavvuk’un, freeflow (sıcak, soğuk, zeytinyağlı, kızartma, salata, tatlı, vb. ürünlerden oluşan açık büfe) konseptiyle Türkiye’de bir ilk olma özelliği taşıdığının altını çizerek, Tavvuk’ta, Tavvukmahcun, Lades Lokma, Tavvuk Bursa Kebabı, 20 günlük piliç çevirme, Tavuklu Baklava gibi yeni lezzetlerin yer aldığını, tüketicilerden bu ürünlerle ilgili çok olumlu geri dönüşler aldıklarını kaydetti. “Tavvuk”un sipariş alınırken müşterinin hangi yumurtayı tercih ettiğinin sorulduğu dünyadaki tek restoran olduğunu iddia eden Keskinoğlu, yumurtalı lezzetlerde müşteri siparişleri alınırken omegalı, DHA’lı, selenyumlu vb. yumurta alternatifleri sunulduğunu ve yemeklerin müşterilerin isteklerine göre hazırlandığını ifade etti. Keskinoğlu, “Tavvuk’un ikinci mağazasını ise Profilo AVM’de açtık, yıl sonuna kadar İstanbul ve İzmir’de açacağımız restoranlarla 10 noktaya ulaşmayı hedefliyoruz. 2012 itibariyle de franchise vermeyi planlıyoruz” şeklinde konuştu.

“AB’ye ihracatın önü açılmalı”

Kanatlı sektörünün özellikle AB’ye ısıl işlem görmüş piliç eti ihracatına başlamasının sektörde olumlu gelişmelere neden olduğunu vurgulayan Keskinoğlu, “Fakat 2010 yılında bu ihracat durdurulmuş ve günümüze kadarda bu konu ile ilgili herhangi bir gelişme olmadı. Kanatlı sektörü AB’ye uyum konusunda üzerine düşeni yapıyor. Fakat AB yetkililerinin, ülkemizde görülen Avian Influenza ve Newcastle vakalarını ihracata engel olarak göstermesi kanatlı sektörünün heyecanını kaybetmesine neden oluyor. Tarım Bakanlığı’nın ülkemizde görülmesi olası bulaşıcı hastalıklar nedeniyle ihracatımızın kesintiye uğramasına engel olabilmek için 81 vilayeti ‘81 Bölge’ olarak ayırması yerine, Avrupa’da da örneklerinin görüldüğü gibi AB’ye ihracat ön iznine sahip olan sektör firmalarının yoğun olarak bulunduğu ‘Ege, Marmara ve Karadeniz’ olarak bölgelendirme kapsamına alması ve isteyen firmaların da ‘bölümlendirme’ kapsamında üretim yapması ihracatın önündeki engelleri kaldıracaktır” şeklinde görüş bildirdi.

Keskinoğlu, kanatlı sektörünün en önemli sorunlarından birinin de yem maliyetleri olduğuna değinerek, maliyetin yüzde 70’ini yemin oluşturduğunu, mısıra uygulanan gümrük vergisi oranının yüzde 130 olmasının kanatlı sektörünün dış pazardaki düşük fiyatlardan yararlanmasını engellediğini, Brezilya ve Tayland gibi ülkelerle rekabet etme şansını da düşürdüğünü ifade etti. Keskinoğlu, sözlerini şöyle tamamladı: “Önemli ithal kalemlerimizden olan yem katkı maddeleri için de yeni çözümler üretmek gerekiyor. Bu ürünleri üreten yerli girişimciler desteklenerek ihtiyacın ülke içinden daha ucuza karşılanması, böylece her yıl dışarı aktarılan ciddi miktarlardaki dövizin ülke içinde kalmasını sağlarken yüksek gümrük vergilerinin de düşürülmesi kanatlı sektörünü olumlu yönde etkileyecektir.”

Yılda 170 bin ton piliç eti üretiliyor


Keskinoğlu Şirketler Grubu bünyesinde bulunan tesislerde; yıllık 170 bin ton piliç eti, 40 bin ton ileri işlenmiş piliç eti ve şarküteri ürünleri, 900 milyon adet yumurta, 200 milyon adet viol (yumurta kabı), 9 milyon adet yumurta yönlü dişi civciv, 3 milyon 800 bin adet yarka, 50 milyon adet etlik civciv ve 40 bin ton organik gübre, 15 bin ton zeytinyağı üretme kapasitesi bulunuyor. Adını Keskinoğlu Şirketler Grubu’nun Kurucusu İsmail Keskinoğlu’nun doğduğu Yunanistan’daki Ravika Köyü’nden alan “Ravika Zeytinyağı”, Türkiye’de yakaladığı yüzde 10’luk pazar payının yanı sıra, 2011 yılında 70’e yakın ülkeye ihracat yapıyor. Şirket ayrıca 2007 yılında 2 milyon Euro yatırımla kurduğu “Sanikes” markası altında tek kullanımlık kağıt bazlı böbrek küvet, ördek ve sürgü üretimi gerçekleştiriyor. Son olarak FEM Lojistik ile lojistik sektörüne de giren grup, 350 adetlik frigofirik kamyon ve tırdan oluşan araç filosu ile gıda sektörüne hizmet vermeye başladı.

Kobiden

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.