Ünlü çikolata markası Godivayı satın alarak dünyanın dikkatini çeken Ülker, markayı yeni pazarlara açıyor. Ülkerin çatı kuruluşu Yıldız Holdingin Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, yeni markaların peşinde olduklarını belirterek, Kenarda kalmış Batılı büyük markaları international yapabilir miyiz diye araştırıyoruz. diyor.
Amerikada bir Türk rehberin anlattığına göre iki İngiliz işadamı aralarında Godivanın çok güzel bir çikolata olduğundan bahsediyor. Birisi markanın artık bir Türk şirkete ait olduğunu söyleyince diğeri inanamıyor. Lüks çikolata sektöründe dünyanın en ünlü markası Godiva, 5 yıldır Ülkerin elinde. Ülkerin bağlı olduğu Yıldız Holdingin Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, bu satın almanın şirketlerini bir dünya oyuncusuna dönüştürdüğünü ifade ediyor. Şirketin sermaye artırımı yapmadan kendi kaynaklarıyla özellikle Japonya ve Çinde ciddi büyüme kaydettiğini belirten Ülker, Yıldız Holdingde neler değişti? Oynadığımız oyun değişti, ligimiz değişti, tüketicilerimiz değişti, çalışanlarımız değişti. diye konuşuyor. Murat Ülker, Godiva tecrübesinden öğrendiklerini şu sözlerle ifade ediyor: Aslında gördüğünüz gibi Çinde Çinli, Japonyada Japon, Korede Koreli, yani bulunduğumuz yerde lokal olmak demek. Ama bütün bunları tek bir marka altında birleştirip, tek bir strateji altında koordine ettiğimiz için de aynı zamanda dünya çapında global olmak. Bu da bize ortak satın alma, ortak inovasyon ve global satış kanalları arasında sinerji oluşturabilmeyi sağlıyor. Ülkerin zaten yurtdışında fabrikası olduğuna işaret eden Murat Ülker, ancak bundan cesaret alarak şimdi Uzakdoğu gibi yeni piyasalarda da iş yapabilir miyiz? diye baktıklarını ifade ediyor.
Godivanın yıllık cirosu 765 milyon dolar. Bunun yaklaşık 250 milyon dolarını Japonya gelirleri oluşturuyor. Ülker 5 yıl önce markayı satın aldıktan sonra daha önce doymuş pazar olarak görülen Japonyada yıllık ortalama yüzde 15 büyüme kaydedilmiş. Bu pazara yönelik özel günlerinde özel ürünler piyasaya sürme ve televizyon reklamları sayesinde 250 olan şube sayısı artmasa da gelirlerde kayda değer artış sağlanmış. Benzer bir başarı Çinde de gerçekleşmiş. 5 yıl önce Godivanın radarında olmayan Çin pazarına girme kararı alınmış. 4 yıldır da süratli şube açma çalışmaları devam ediyor. Bugün itibarıyla 48 olan şube yıl sonuna kadar 51i bulacak. 25 milyon dolarlık gelir de ikiye katlanacak. İstanbulda, Godivanın üst düzeyi ile şirketin geleceği hakkında kapsamlı bir toplantı yaptıklarını anlatan Murat Ülker, İkinci beş yıllık planı yaparken, gönlümden geçenin 1 milyarlık cironun yanına bir 0 eklemek olduğunu söyledim. diye konuşuyor.
Yıldız Holding, yeni liginde yeni oyuncuların peşinde. Bugün 40 bin çalışanının 7 bini yabancı olan şirket, uluslararası arenada daha fazla görünmek istiyor. Yeni markaların peşinde olduklarını dile getiren Murat Ülker, Mesela, Batıda olabilirse büyük bir markayı alabilir miyiz diye bakıyoruz?. Batıda kalmış büyük markaları international yapabilir miyiz diye araştırıyoruz. diyor. Bu kapsamda holdingin Avrupada ünlü bir bisküvi markasını da bünyesine katması bekleniyor. İsim verilmesi durumunda ederinin arttığına dikkat çeken Ülker, satın almanın kesinleşmesi durumunda kamuoyuyla paylaşacaklarını ifade ediyor. Ayrıca Amerikada geniş çaplı dağıtım yapabilecek şirketlerle de ilgilendiklerini belirten işadamı, Doğuda ise, hem hammadde kaynaklarımız var hem tüketimi artan, gelişen nüfus var. Buralarda da yatırım yapabilir miyiz diye, özellikle bisküvi konusunda çalışmalar yapıyoruz. Daha spesifik olursak, Endonezya ve Çinden bahsediyorum. diyor.
Lüks tüketim en fazla gelişmekte olan ülkelerde rağbet görüyor. Çinden sonra en fazla zengine sahip ülke Rusya. Dolayısıyla Rusya için Godivanın bir sonraki hedef olduğunu anlatan Murat Ülker, Ne yazık ki, kuzeyde kaldığı için biraz unutulmuş, ama en kısa zamanda bu pazara da bakacağız. diyor. Hindistanın da listede olduğuna işaret ederek sözlerine şunları ekliyor: Unuttuğumuz başka yerler de var. Latin Amerikada özellikle baktığımız ülkelerden biri Brezilya. Orada da mağazalar açarak Çinde yaptığımız gibi hızlı bir giriş yapmak istiyoruz.
GÖZDE YATIRIMDA HALKA ARZA DEVAMYıldız Holdingin halka arz planlarının merkezinde Gözde Yatırım var. Gözdenin yüzde 85i Yıldız Holding ve ailenin elinde. Şirketin halka açıklık payını büyütmek istediklerini ifade eden Murat Ülker, şu değerlendirmeyi yapıyor: Yasal olarak da bunu yapmak mecburiyetindeyiz. Godiva veya Ülker için ne yapıyorsak, dünyada işimize ne kadar yoğun eğilmeye çalışıyorsak, Gözde için de öyle çalışıyoruz. Piyasadaki yatırımcıların henüz bunu takdir etmediğini biliyorum. Herkesten daha çok hisse sahibiyim Gözdede. Kendim için eksik bir şey yapmak istemem elbette, burada biraz daha zamana ihtiyaç var.
En doğuda süt varsa oraya da gideriz
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, çözüm sürecinin anketlerde desteklendiğini, demokratikleşmenin herkes için daha iyi netice vereceğini belirtiyor. Çoğunluk daha iyi hissedecekse bizim işlerimiz de daha iyi olur. diyen Ülker, Doğu-Batı ayırmadan Türkiyenin her yerine yatırım yapacaklarının altını çiziyor. Çalışanlarının üçte ikisinin Ankaranın doğusunda çalıştığını aktaran Ülker, Maraş, Türkiyenin ne kadar doğusu bilmiyorum ama bizim, inekleri son bulduğumuz yer. Oraya bir süt fabrikası yaptık. Daha doğuda da inekler olursa, oraya da gideriz. ifadelerini kullanıyor. Arap baharı coğrafyasındaki ülkelerle ilgili de şu değerlendirmeleri yapıyor: Daha yeni gittim Kuzey Iraka, depoları dükkanları gezdim, distribütör ile görüştüm. Oradaki işleri de büyütebileceğimize karar verdik. Suriye için şu anda diyebileceğim bir şey yok. İnşallah orada da durum düzelir. Mısırda ise bir problem yok. İşlerimiz devam ediyor, fabrikalarımız çalışıyor ve talep iyi.
Ülkerin kurucusu Sabri Ülker, ihracatın toplam satışların yüzde 20si seviyesinde olmasını istiyormuş. Kendisinin biraz daha iddialı olarak içerideki işlerle dışarıdaki işlerin eşit olmasını düşündüğünü vurgulayan Murat Ülker, Şimdi strateji grubumuz diyor ki: Bu oran bire bir olmamalı, yanlış düşünüyorsun. Türkiye, Türkiye kadar ama dünyanın gerisi Türkiyeden çok daha büyük. Bunun için uluslararası işimiz Türkiyeden oldukça büyük olmalı. şeklinde konuşuyor. Attığı adımlara bakılırsa bu vizyonu hayata geçirme hedefi olduğu belli olan şirket, önümüzdeki dönemde yurtdışı yatırımlara daha da ağırlık verecek. Yıldız Holding, Ülker markasıyla Çinde bulunuyor. Hatta Çinlilerin açtığı Ülker Shoplar bile var. Ancak holding, Çine bir şube açmayı planlıyor. Böylece buradaki yatırımları yerinden takip edebilecek.
zaman.com.tr
Godivayı aldık, ligimiz değişti
Godivayı aldık, ligimiz değişti
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Godivayı satın alarak dünyanın dikkatini çeken Ülker, Çin'de 4 yılda 51 şube açtı. Sırada Rusya ve Brezilyanın olduğu açıklandı.