Yıldız Holding bünyesindeki Belçikalı lüks çikolata üreticisi Godiva, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri olan Çin’deki mağaza sayısını iki katına çıkarma kararı aldı.
86 yıllık şirketin CEO’su Jim Goldman, Çin’de çikolata pazarının hızla büyüdüğünü belirterek, bu yıl içinde mağaza sayısını 15’e çıkarmayı, üç yıl içinde de bu sayıyı 30’a yükseltmek, hedefinde olduklarını kaydetti. Yıllık cirolarında Çin’in payının şu an için yüzde 5’ten az olduğunu vurgulayan Goldman, “Bununla birlikte en hızlı artış gösteren pazarlarımız arasında. Dolayısıyla 4-5 yıl içinde buradaki mağaza sayımızı 100’e bile çıkarabiliriz” dedi.
Bununla birlikte Çin’de internet kullanımının da büyük önem taşıdığını vurgulayan Goldman, buna uygun bir yapılanma içine de gireceklerini ifade etti. Goldman, aynı zamanda bir de kafe işlettikleri Şangay’da internet üzerinden verilen siparişler için düzenli bir dağıtım şebekesi de kurduklarını söyledi.
Yerel ürünleri artacak
Godiva CEO’su Goldman, sütlü çikolatanın popüler olduğu batı ülkelerinin aksine Çin’de koyu çikolatanın daha fazla tercih edildiğini hatırlattı. Bu ülkeye özel ürünler de geliştirdiklerini belirten Goldman, “Çin’de müşteriler genel olarak özel günlerde ve kutlamalarda daha fazla sipariş verebiliyor. Bunun için biz de bayramlar ve özel günler için farklı ürünler geliştiriyoruz. Sonuçta gösterişe önem veriliyor ve Godiva da lüks bir marka” dedi.
Küresel lüks çikolata pazarının yıllık 8 milyar dolara yükselmesi beklenirken, Godiva’nın da geçen iki yılda sürekli yüzde 15’lik büyüme yakaladığı belirtiliyor.
Milliyet
Godiva Çin’le birlikte büyüyecek
Godiva Çin’le birlikte büyüyecek
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Godiva, dünyanın en hızlı büyüyen pazarlarından biri olan Çin’deki mağaza sayısını iki katına çıkarma kararı aldı.