Ülker Golf Genel Müdürü Ender Buruk, Türkiye dondurma pazarının her yıl ortalama yüzde 10 ila 15 oranları arasında büyüdüğünü belirterek, “Bu büyüme karşısında firmaların depolama ve üretim kapasitelerini artırmaları kaçınılmazdır” diye konuştu.
Firmalarının da bu yıl içinde söz konusu kapasite artışını yapacağını açıklayan Buruk, “Pazara sunduğumuz inovatif ürünlerin yanı sıra dağıtım ağımızı da her geçen gün genişletiyoruz. Bu uygulamalar sayesinde her yıl pazarın üstünde bir büyüme gösteriyoruz. Dolayısıyla depolama ve kapasitede artışa gitmemiz gerekiyor” dedi.
Firmaları için önemli bir odağın da Ortadoğu pazarı olduğunun altını çizen Buruk, Suriye ve Suudi Arabistan’da üretim tesislerinin bulunduğu bilgisini verdi. Suriye’de bugün itibarıyla pazarın yüzde 50’sine hakim olduklarını anlatan Buruk, Suudi pazarında da bu yıl itibarıyla yer aldıklarını söyledi. Ülker Golf’ün Türkiye’de paketli dondurma pazarında hizmet verdiğini belirten Buruk, bu marka altında ambalajlı porsiyonluk, ev tipi, otel ve cafe tipi olmak üzere dört ana grupta dondurma imal ettiklerini dile getirdi.
Dondurma markaları arasında Bravo, Roko, Lungo ve Hobby, Royal, Sizin İçin’in bulunduğunu anlatan Buruk, dondurulmuş pasta ürün grubu altında ise Maxima gibi tüketici beğenisini kazanan markaların yer aldığına işaret etti. Buruk, bu yıl içinde ise 20 yeni ürünü piyasaya sunduklarını bildirdi.
“Yüzde 20’lik büyüme öngörüyoruz”Türkiye dondurma pazarının bu yıl içinde yüzde 20 oranında büyüyeceği tahminini yaptıklarının kaydeden Ender Buruk, “Yılın ilk çeyrek rakamları baz alındığından geçen seneki satış rakamlarımıza göre yüzde 25’in üzerinde bir artış var diyebiliriz. Üstelik bu artış geçen senekine nazaran çok daha soğuk giden mevsim şartlarında yakalandı” şeklinde bilgi verdi. Firmalarının iç pazarın yanı sıra ihracat noktasında da başarılı bir grafik çizdiğine işaret eden Buruk, “2006 yılında üç ülke ile başlanılan dondurma ihracatımız 2011 yılı itibarıyla 12 ülkeye çıktı. Ortadoğu, Balkan ülkeleri ve KKTC’nin yanı sıra uzak coğrafyalarda bulunan ülkelere de yapılan ihracatlar ile Ülker Golf dondurma kalitesini geniş bir kitleyi ulaştırıyor” değerlendirmesini yaptı.
“Geleneksel tatlıları dondurmada”Ülker Golf’ün yenilikçi ürün yaklaşımı çerçevesinde imalat yaptığını hatırlatan Buruk, bu yıl içinde geleneksel tatlıları dondurma ile buluşturduklarını bildirdi. Bu stratejiyle monoporsiyon ekmek kadayıflı, Kemalpaşa gibi lezzetleri tüketiciyle buluşturacaklarını bildiren Buruk, “Hem çok pratik hem de çok lezzetli bu tatların dondurma ile buluşması çok daha hafif lezzetleri ortaya koyuyor” aktarımını yaptı.
Yeni dönemde farklı tatlıların dondurulmuş çeşitlerinin de piyasaya çıkacağını anlatan Buruk, “Golf’ün Maxima dilimli pastası bunun en güzel örneği. Aynı zamanda farklı tatlıların dondurmalı çeşitleri de öne çıkıyor. Aile boyu ebadında piyasada olan bu ürünlerin (örneğin tel kadayıflı, ekmek kadayıflı, …) bu sene tek kişilik mono porsiyonluk ebatlarını da piyasaya vereceğiz” dedi.
“Pazara 20 yeni ürün sunduk”
Bu yıl içinde pazara sundukları ürünler hakkında da bilgi veren Buruk, anılan dönemde 20 yeni ürünün tüketiciyle buluşturulduğu bilgisini verdi. Bunlardan Bravo Sandwich adlı ürünlerine dikkat çeken Buruk, şöyle devam etti:
“Ürünün yarısı bademli çikolata kaplı, diğer yarısı kakaolu bisküvi kaplı. İçindeki vanilyalı dondurma ile de tüketiciye farklı bir lezzete erişme imkânı sunacağız. Ayrıca bu yıl keçi sütünden üretilen Maraş usulü dondurmamızı külahta pazara sunduk. Üstelik oldukça uygun bir fiyat ile. Yine dilimlenmiş, servise hazır dondurulmuş pasta ürünümüz olan Maxima’yı pazara sunduk. Bunların yanı sıra Royal Tatlı Keyfi markası ile mono porsiyon ambalajlarda ekmek kadayıflı, Kemalpaşa, tel kadayıflı, supangle, çikolata soslu muhallebi gibi lezzetlerimizi tüketicilerimizle buluşturacağız.”
Geleneksel tatları dondurma ile buluşturdu
Geleneksel tatları dondurma ile buluşturdu
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Türkiye dondurma pazarının her yıl yüzde 10-15 arasında büyümesi, Ülker Golf'ün kapasite artırmasına sebep oluyor.