Doruk Group Holding yönetim kurulu başkanı Hasip Gençer, “tek bir buğday tanesinde dünyalar kurmak” olarak tanımladıkları vizyonlarının tohum, tarım ve çiftlik yönetiminden tahıl ve tahıl ticaretine, hayvancılık ve yem sanayiciliğinden değirmencilik, un ve maya üretimine, unlu mamullerin üretim girdilerinden endüstriyel ekmekçilik ve perakende fırıncılığa kadar geniş bir yelpazeyi kapsadığını vurguladı.
Toplantıda, grubun hedefinin 40 yıllık birikimiyle küresel pazarlarda 2020 yılına kadar 5 milyar dolarlık iş hacmine ulaşmak olduğu ifade edildi.
KÖKLÜ GEÇMİŞTEN KÜRESEL GÜCE
Tohumdan sofraya benzersiz iş modeliyle her aşamada entegrasyonu hedefleyen Doruk Group Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, “Doruk Grubu, buğday tohumundan, ekmeğin sofraya gelinceye kadar geçirdiği tüm süreci buğday değer zinciri olarak tanımlıyor ve bu zincirin her halkasında bulunuyor. Bu zincir boyunca, başta tüketici olmak üzere, her bireyin yaşam kalitesini artıracak biçimde değişime ve gelişime liderlik yapmayı hedefliyoruz.” dedi. Gençer, bu hedef doğrultusunda Doruk Grubu’nun operasyonlarını büyüme ve gelişim odağında yeniden yapılandırdıklarını anlatırken şunları söyledi:
“Marmara Un Sanayii grubumuzun temelini oluşturuyor. 1980’lerde olgunlaşma döneminin ardından 1990’lı yıllar boyunca büyüyen Doruk Grubu, 2000’li yıllarda entegrasyon sürecini başarıyla sürdürdü. 2010 yılından itibaren ise küresel oyuncu olma hedefimiz doğrultusunda adımları atmaya başladık ve önümüzdeki on yıl içerisinde bu başarıyı tüm dünyada örnek olacak bir noktaya taşımayı hedefliyoruz.”
TEK BİR BUĞDAY TANESİNDEN DÜNYALAR KURUYORUZ
Gençer, grup genelinde uyguladıkları stratejinin yatay ve dikey entegrasyona odaklandığını ve Doruk Grubu’nun iş modelinin merkezinde “tek bir buğday tanesinden bir dünya kurmak” vizyonunun olduğunu ifade etti. Gençer, “Doruk Grubu’nun 40’ıncı yılını kutlamaya hazırlandığımız bu dönemde bizi, iş ortaklarımızı ve en önemlisi tüketicilerimizi yepyeni bir gelecek bekliyor. ‘Tek bir buğday tanesinden kocaman dünyalar kurmak’ şeklinde tanımladığımız vizyonumuzu ülkemizde ve dünyada farklı pazarlarda hayata geçirmek üzere tüm arkadaşlarımızla durmadan çalışıyoruz.” dedi.
BUĞDAYIN TARİHİ ANADOLU TOPRAKLARINDA BAŞLADI
İnsanoğlu için doğru ve yeterli beslenmenin temel taşı ekmeğin hammaddesi olan buğdayın üretiminin 11.000 yıl önce Anadolu’da başlayarak, tüm dünyaya yayıldığını kaydeden Hasip Gençer, bugün dünya nüfusunun çok önemli bölümünün, başta buğday tarımı olmak üzere, bağlantılı sektörlerden gelirini sağladığını ifade etti.
Gençer, “Buğdayın anavatanı olan ülkemiz, dünyada kişi başına en fazla ekmek tüketilen ülkelerden biri. Bir diğer önemli ayrıntı ise, Türkiye nüfusunun üçte biri tarafından buğday üretiliyor olması. Doruk Grubu, yaklaşık 40 yıldır, tüm gücünü ve enerjisini, ekmek ve ilgili tüm sektörleri geliştirmek suretiyle öncelikle ülkemizin insanının yaşam kalitesini, artırmaya adadı. Bu gücümüzü ve enerjimizi kararlı ve emin adımlarla küresel bir güç olma yolunda kullanacağız.” dedi.
FARKLI İHTİYAÇLAR YENİ FIRSATLAR DOĞURUYOR
Hasip Gençer, dünya üzerinde buğday değer entegrasyonunu tamamlamış ve sadece bu değer zincirine odaklanmış belki de en kapsamlı yapılanmayı Doruk Group Holding çatısı altında oluşturmuş olmaktan dolayı büyük mutluluk duyduklarını vurguladı.
Dünyada buğday ve buğday ürünlerine olan talebi yakından izlediklerini ve talebe göre operasyonel esneklik konusunda dünyada öncü olduklarını anlatan Hasip Gençer, farklı pazarlarda farklı ihtiyaçlara yönelik ürün ve hizmetler geliştirdiklerini söyledi. Gençer, “Dünyada farklı coğrafyalarda buğdaya olan talep artıyor. Gelir artışına bağlı olarak öncelikli talep artışı buğday ve unlu mamullerde görünüyor. Gelişmekte olan pazarlarda basit un ve unlu mamuller talep görürken, gelişmiş ülkelerde ise farklı çeşitlere ve fonksiyonel fayda sağlayan ürünlere olan talebin arttığını görüyoruz ve buna göre hareket planı yapıyoruz.” sözleriyle Doruk Grubu’nun talebin önünde ve sektörü geliştirmeye yönelik yapısını aktardı.
BUĞDAY DEĞER ZİNCİRİNİN HER HALKASINDA DORUK
Önümüzdeki 10 yıl içerisinde faaliyet gösterdiği her alanda liderliği hedefleyen Doruk Grubu, Doruk Tarım Holding, Doruk Una Değer Katma Holding ve Doruk Unlu Mamuller Grubu olmak üzere üçlü bir yapılanma ile operasyonel verimlilik ve küresel rekabet esnekliği oluşturmayı hedefliyor. Bu üç ana grubun faaliyet gösterdiği alanlardaki iş birimleri ise aşağıdaki şekilde yapılanıyor:
Doruk Tarım Holding
Buğday tohumunun geliştirilmesi ve üretimi ile başlayan, aradaki tüm tarımsal üretim aşamalarını kapsayan ve küresel hububat ticareti ile süren değer zincirinin tümünde faaliyet gösteren şirketleri bünyesinde barındırıyor. Holding, buğdayın tarımsal alandaki süreçlerine odaklanarak, önümüzdeki 50 yılda dünya beslenmesinde önemi daha da artacak olan hububat ticareti ve tedarik operasyonlarını yönetiyor. Doruk Tarım Holding’in ana stratejisinde, en kıt kaynak olan tarım alanlarının en etkin ve verimli şekilde buğday tarımı için kullanılabilmesini ve yüksek verim alınmasını sağlayacak, her yıl artması beklenen buğday talebini karşılayacak kapasitede tohumların geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması önemli bir yer tutuyor.
Tarım modelinin üreticinin de içinde olduğu karlı bir modele dönüştürülmesi, nitelik ve nicelik olarak buğday tarımının geliştirildiği bir dönüşüm süreci de Doruk Tarım Holding’in ana hedefleri arasında. Hububat ticaretin etkin yapılması, teknoloji kullanımı ile bilimsel ve verimlilik odaklı tarım yapılırken, buğdayın anavatanı ve önümüzdeki 50 yıl boyunca buğday ihtiyacının karşılanmasında en önemli coğrafya olan Karadeniz havzasında Türkiye’den başlayarak etkin buğday tarımının geliştirilmesini sağlamak holdingin temel iş modelini oluşturuyor.
Doruk Tarım Holding’in öncelikleri arasında verimli tarımın bir başka gerekliliği bulunuyor. Buğday tarımının etkin yapılabilmesi için diğer ilgili sektörlerin de geliştirilmesi, başka alanlarda da girişimlerin hayata geçirilmesi gerekiyor. Örneğin, buğday tarımı yapılan alanlarda iki yılda bir farklı ürün yetiştirilme zorunluluğu yem bitkileri ile değerlendiriliyor ve buğdayın işlenmesi sırasında ortaya çıkan yan ürünler ile birlikte hayvancılığa destek olacak şekilde yeni bir model kurgulanıyor. Tüm bu süreçlere üreticinin de dahil olması ve arazi birleştirme gibi uygulamalar ile daha etkin bir tarım hedeflenirken üreticiye yıl boyu gelir sağlayacak bir alternatif de yaratılmış oluyor.
Etkin buğday tarımı yapılması durumunda Türkiye’de yılda 40 milyon ton düzeyinde üretim olabileceğini öngören Doruk Tarım Holding, sertifikalı üretim başta olmak üzere toplam 100 bin dönüm arazi üzerinde tarımsal faaliyet gerçekleştiriyor.
2011 yılını 350 milyon TL ciro ile kapatmayı hedefliyor. Doruk Tarım Holding, toplam 1 milyon ton buğday iş hacminin yanısıra 25 bin tonluk üretimi ile ülkemizin en büyük özel sektör sertifikalı tohum üreticisi. Doruk Tarım Holding, 2011 yılını 350 milyon TL ciro ile kapatmayı hedeflerken, 2020 yılında 2.4 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşmayı öngörüyor.
Doruk Una Değer Katma Holding
Nitelikli hammaddelerini kullanarak, dünyanın herhangi bir yerinde, tüketicisi için nitelikli ve gelişmiş unlu mamul üreten tesislere, tüm önemli girdilerini bilgi desteği ile bütünleşik biçimde sağlayan iş birimi olan Doruk Una Değer Katma Holding, yurtiçi ve yurtdışına yönelik satış ve pazarlama şirketlerini de bünyesinde barındırıyor.
Doruk Una Değer Katma Holding, dünya üzerinde artan ve nitelik kazanan unlu mamuller tüketimi ve talebini karşılayabilmeyi, sektördeki üreticiler için üstün nitelikli ve çeşitli, düzenli ve sürekli tedarik yapılabilmeyi temel strateji olarak belirlemiş bulunuyor. Her tür ve büyüklükteki unlu mamul üreticisinin girdi ve diğer maddelere olan ihtiyacını tek adresten karşılayacak şekilde toplam çözüm sağlayıcısı olarak faaliyet gösteren holding aynı zamanda bilgi birikimi desteği ile pazara ve üreticiye özel ürün ve hizmetleri de geliştiriyor. Yalnızca maya ürünleri ile 100 ülkeye özel ve markalı ihracat yaparken, un ihracatında da Türkiye lideri olan holding, 35 ülkeye yayılan operasyonları ile toplam dünya un ticaretinin %2’sini gerçekleştiriyor. Afrika, Orta Doğu, Asya ve Doğu Avrupa pazarlarında da büyümeyi hedefliyor. Holdingin 2011 yıl sonunda 430 milyon TL olarak belirlenen ciro öngörüsünün 2020’de 1 milyar 250 milyon dolar olması hedefleniyor.
Doruk Unlu Mamuller Grubu
Tüketicinin yaşam kalitesini, nitelikli ekmek ve unlu mamuller sunarak artırmayı hedefleyen şirketleri bünyesinde barındıran Doruk Unlu Mamuller Grubu, Türkiye’de kategori öncülüğü yaptığı paketli ekmek dışında yeni nesil fırıncılık ile farklı ve taze ürün talebine de cevap vermeyi hedefliyor. Günlük yaşamın en önemli unsurlarından biri olan unlu mamuller tüketimini çağdaş ve sağlıklı mekanlar ile birleştiren markalaşma adımları ile aynı zamanda farklı lezzet arayışlarına da karşılık veriyor. Beslenme değerlerine olan duyarlılığın artmasıyla birlikte pazardaki dönüşümü en iyi şekilde öngören Doruk Unlu Mamuller Grubu’nun tüm faaliyetlerinin merkezinde ise tüketici beklentilerinin ötesine geçmek ve onların yaşam standartlarını yükseltecek yenilikleri uygulamak bulunuyor.
Üçüncü nesil fırıncılık olarak adlandırılan yeni modelde, endüstriyel üretim ile elde edilen bilgi birikimi, büyük hacimlerdeki taze tüketim olanaklarıyla birleştiriliyor. Paketli ekmek ve üçüncü nesil fırıncılık operasyonlarında 2011 yılını 220 milyon TL ile kapatmayı öngören Doruk Unlu Mamuller Grubu’nun 2020 hedefi ise 1 milyar 450 milyon dolar.
Doruk Group Holding’in hedefi büyük
Doruk Group Holding’in hedefi büyük
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Tarım, katkı ve unlu mamuller grupları altında 12 şirketle faaliyet gösteren ve 2010 yılı itibariyle “unlu mamuller değer zinciri” olarak adlandırılan tohumdan sofraya tüm süreçlerde entegrasyonunu tamamlayan Doruk Group Holding, önümüzdeki on yıllık gelişim ve büyüme hedeflerini kamuoyu ile paylaştığı bir basın toplantısı düzenledi.