Yılbaşında Bingöl, Şemdinli, Yüksekova, Kayseri, Muş yörelerine ait gurme ürünleri lüks şarküterilerle tüketicilerle buluşturduklarını anlatan Altıparmak, “Balları sadece topladığımız yöreye göre adlandırmıyoruz. Mühendislerden oluşan deyim yerindeyse 6 bal gurmesi 48 yörenin ballarını tat, koku gibi çeşitli duyu analizlerine tabi tuttu. Belirgin özelliklerine göre diyagramlarını oluşturdu. 4 yıldır yapılan bu çalışmalarda keşfedilen yöresel ballar raflarda yerini aldı” dedi.
Bu yıl 2 yöresel balı daha ürün yelpazelerine ekleyeceklerini anlatan Altıparmak, “Yeni yıla yaklaşırken mono flora balları da piyasaya sunacağız. İlk olarak Kestane, Ihlamur, Kekik, Akasya balları satışa sunacak. Onları diğer tatlar izleyecek” dedi.
10 evden 8’ine girecek
Altıparmak, Türkiye genelinden 30’a yakın tedarikçinin 10 bin arıcıdan topladıkları balları 4 milyon dolar değerindeki labaratuarda 65 farklı parametreden geçirdikten sonra işleme tabi tuttuklarını anlattı. En son çocuklar için Honey Bana adlı tüpte bal geliştirdiklerini ifade eden Altıparmak, şunları söyledi: “Türkiye’de 10 haneden 5’inin hiç balla tanışmadığını söyleyebiliriz. Gerek perakende gerek 150 bin bakkal aracılığıyla bu ürünü çocuklarla buluşturup 10 evden 8’ine balın ulaşmasını planlıyoruz. 3 farklı segmentteki markamızla bunu yapacak konumdayız.”
Beste Önkol - Milliyet
Bal gurmeleri tek tip balın peşinde
Bal gurmeleri tek tip balın peşinde
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Şirketler
Balparmak, Binbirçiçek ve Balkovan markalarıyla pazarda yer alan Altıparmak şirketinin Yönetim Kurulu Başkanı Özen Altıparmak, ana marka olan Balparmak’ın gurme tatlarda ilerleyeceğini söyledi.