Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Sabancı Carrefour’a ‘hukuk’ kılıcını çekti

Perakende

Carrefoursa’daki belirsizlikler nedeniyle ‘Artık sabrımız kalmadı’ diyen Haluk Dinçer, “Ya bu işe hemen bir çözüm bulunacak, ya da biz hukuki yollara başvuracağız” dedi.

Sabancı Holding’in ortaklıkta 16’ncı yılında girdiği Carrefoursa’da sular durulmuyor. Carrefoursa’daki belirsizlikler nedeniyle ‘Artık sabrımız kalmadı’ diyen Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Ya bu işe hemen bir çözüm bulunacak, ya da biz hukuki yollara başvuracağız” dedi.Dünyanın en büyük perakende gruplarından Carrefour ile Sabancı Holding’in hipermarket ve süpermarket alanındaki ortaklığı olan Carrefoursa’daki anlaşmazlık hukuki sürece doğru ilerliyor. Carrefour’un son 5 yıllık performansından memnun olmadıklarını, 2012 yılında istifa ederek niyetlerini açık şekilde belli ettiklerini söyleyen Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer, “Artık sabrımız kalmadı. Ya bu işe hemen bir çözüm bulunacak ya da biz hukuki yollara başvuracağız” diye konuştu. Kötü gidişatı hissedarlara anlatmalarının mümkünatı kalmadığını belirten Dinçer, “Düşük performans ve ihlal dolayısıyla neyse haklarımız onları savunacağız. Hukuki haklarımızı korumak adına gerekli adımları atacağız” dedi.AYRILMAYI KABULLENEMİYORCarrefour dünyada son 5 yılda değerinin yüzde 50’sini kaybetti. Şirketin 30 milyar euroluk piyasa değerinin bugün 15 milyar euroya gerilediğine dikkat çeken Haluk Dinçer, “15 milyar euro buhar olmuş gitmiş. Yeni CEO göreve geldikten sonra Carrefour, 4 ülkeden daha çıktı. Tabi Türkiye diğer ülkelerden farklı. Malezya, Singapur, Kolombiya ve Yunanistan’ın hiç birinin hikayesi Türkiye kadar güçlü değil. Dolayısıyla Türkiye’den çıkmayı kolay kolay kabul edemiyor. Çünkü Türkiye’den çıkmak demek, böylesine potansiyel taşıyan ülkede bu işi beceremedim demek. Bunu kabul etmek istemediği için de ayak sürüyor” diye konuştu.'ŞİRKET SİZİN OLSUN' DEDİKCarrefour’da yaşanan sorunlar nedeniyle değişen CEO’ların da durumu daha da zorlaştırdığını ifade eden Haluk Dinçer, konuşmasını şöyle sürdürdü: “Zaten bu süreçte yurtdışında en az 3, Türkiye’de de 4 tane CEO değişti. Her gelene şirkette olan biteni, yanlışlıkları anlattık. Buradaki adam Türkiye’yi tanıyana kadar çok vakit geçiyor. 2012 yılında geldiğimizde biz stratejik alternatifleri değerlendiririz, bu süreç böyle gidemez dedik. O arada yine CEO değişti. Onunla da konuştuk baktık ortadan kayboldu. Dedik ki tamam bu iş bitti, istifa ediyoruz. Ya bu yönetimi bize devredin, ya da alın bu şirket sizin olsun dedik.”Üçüncü ortak gelebilirCARREFOURSA’nın şartlarının uygun olması halinde üçüncü bir talibinin de olabileceğini anlatan Haluk Dinçer, şunları söyledi: “Carrefour Türkiye’deki bu kötü performansını yurtdışındaki hissedarına anlatıyor onu da anlayabilmiş değilim. Ümit ediyorum ki global hissedarlar da Türkiye’deki performansı sorgulayacaklar. Sonuçta bu bir ortaklık. İstifadan sonra ‘herhalde bir şekilde çözeriz bu işi diyorduk. Ama durum ortada. Carrefour ile ilgili bütün seçeneklere hala açığız. Perakende Sabancı Grubu için stratejik alanlardan birisi ama şartlar bu durumdayken illa burada kalacağız diye bir durum yok. Şirket satıldığı takdirde, şapkamızı önümüzde koyup fırsatlara bakacağız, piyasayı değerlendireceğiz.”Teknosa’daki başarı hikayesi muazzamSABANCI Holding Perakende ve Sigorta Grubu’nun en başarılı markasının Teknosa olduğunu vurgulayan Haluk Dinçer, dünyada hiç bir ülkede bu kadar fazla sayıda teknoloji perakendecisinin beraber rekabet ettiği bir pazar olmadığına dikkat çekti. Dinçer, şu değerlendirmeyi yaptı: “2012 yılında yüzde 18 büyüyen teknoloji perakendeciliği pazarında Teknosa, kârlılığını yüzde 50 artırdı. Teknosa’da muazaam bir başarı hikayesi var. Bizim Türkiye çapında üçü yabancı üçü yerli olmak üzere altı tane doğrudan rakibimiz var. 7 firma içinde Teknosa’nın payı yüzde 50. Ancak biz bu durumu sürdürülebilir görmüyoruz. Avrupa’da ilk 8’e kadar geldik. Kabaca bir hesap yaptık. 10 sene sonra Avrupa’da ilk 3’e gireceğiz. Esasında sadece Türkiye pazarında kalarak bile biz bu başarıya ulaşabiliriz. Çünkü Avrupa ciddi anlamda kan kaybediyor. Ancak biz yine de önceliğimiz Türkiye’de olacak şekilde Avrupa’daki satınalma fırsatlarını da değerlendireceğiz. Türkiye’de satın alma olmasa da, sektörde yüzde 20 üzerinde büyümeye devam etmemiz halinde doğal olarak konsolidasyon olacak.”hurriyet.com.tr
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.