Perakende pazarda müşteri memnuniyetine paralel ciro artıracak dikkat çekici etkinlik arayışları devam ederken, Danimarka'dan gelen bu haber hayret uyandırıyor. Zira, Danimarka'nın başkenti Kopenhag'da müşterilerin aldıkları ürünlerin bedelini parayla değil yorum yazarak ödeyecekleri bir süpermarket açılıyor.
Copenhagen Post gazetesinin haberine göre, birkaç gün içinde hizmet vermeye başlayacak "Freemarket" (bedava market) adlı süpermarkette siparişler internet üzerinden verilecek. Müşteriler, bu siparişleri kendileri gidip alacak.
Müşterilerden aldıkları ürünler hakkında belirli bir süre içinde yorum yazmaları istenecek. Yorumun gecikmesi halinde müşterilerin hesapları kapatılacak. Hesapın yeniden açtırılması için ceza ödenecek.
Freemarket, müşterilerden aylık 19 kron (3.40 dolar) işletme ücreti alacak. Müşteriler ayda en fazla 10 ürün alabilecek.
Cutting Edge adlı halkla ilişkiler şirketinden Kim Harrison, bilinçli tüketicilerin kendilerine reklam yoluyla ürün dayatılmasını sevmediğini belirterek, denemeye dayalı bu yöntemin, müşterilere ulaşmada yenilikçi bir yol olduğunu belirtti.
Harrison, bu konseptin Danimarka'yla sınırlı olmadığını, giderek daha fazla sayıda şirketin, internet üzerinden yapılan yorumların gücünü keşfettiğini vurguladı.
Otomotivden kahve şirketlerine, birçok kuruluş ürünlerini kullanıcılara deneterek tanıtma yolunu seçiyor.