Rakiplerinin gönlü BİM’in GSM sektöründe yalnız olmasına razı olmadı... İndirim (discount) market sektöründe BİM’in en sıkı rakibi A101 de düğmeye bastı. Türkiye’de discount sektörünün lideri BİM’in GSM sektörüne girdiğini açıkladığı günün akşamı A101Cell için Türk Patent Enstitüsü’ne marka başvurusu yapıldı.
Elleri çok güçlü GSM sektörü yıllarca üç büyüğün rekabetine tanıklık etti. Turkcell, Vodafone ve Avea arasındaki rekabet bir süre sonra taraftarları da içine aldı. Kartalcell, Fenercell, Galatasaraycell, Trabzoncell ve Samsuncell ile sıkı bir rekabet alanı doğdu. Geçen günlerde İzmirli futbolseverler için de AltayCell, BucaCell, GöztepeCell ve KafKafCell hatları devreye girdi. Discount marketler de bu trende kayıtsız kalamadı. Çünkü futbol takımlarının sıkı taraftarları varsa onların da sadık müşterileri var. Görünen o iki önümüzdeki günlerde hem indirim marketleri hem de GSM operatörleri cephesinde rekabetin ateşi artacak.
Rekabet artıyor BİMcell için Avea ile gelir paylaşım esası üzerine anlaşma yapıldı. BİMCell’in Avea altyapısı ile hizmet verecek olması GSM sektöründeki dengeler üzerinde de etkili olacak.
İndirim marketleri cephesinde yaşanacak GSM rekabetinin boyutunu anlayabilmek için ise sektör rakamlarına bakmak yeterli. İndirim marketlerinin Türkiye’de 6 milyar dolarlık büyüklüğe ve 7 binin üzerinde satış noktasına ulaşmış olması kıran kırana bir rekabetin kapıda olduğunun en büyük göstergesi.
BİM’e günde 2.5 milyon kişi giriyor Türkiye’nin en yaygın market ağına sahip olan BİM Türkiye genelinde 3 bin 500 noktada bulunuyor. Günde 2.5 milyon kişi ucuz olduğu için BİM’e uğruyor. BİM, GSM sektörüne girmeden önce şubelerinde Iphone satarak müşteri kitlesinin nabzını tuttu. Olumlu sonuçların ardından şirket uygun fiyat ve yalın satış stratejisini GSM sektöründe de uygulayacağını açıklayarak gün tüm şubelerinde BİMcell’i satışa sundu. 6 saniye görüşmenin 1 kuruşa yapıldığı BİMcell’de aylık 100 SMS 4 TL, 100 MB internet 8 TL, 500 MB internet 9TL, 1 GB internet 14.5 TL. Hat 551 ile başlıyor.
Ucuz imajını arkasına alacak
Türkiye’nin en hızlı büyüyen discount marketi olan A101’in de GSM sektöründe iddiası yaygın satış ağı ve ucuzluk imajıyla olacak. Binin üzerinde şubesi bulunan şirketin hedefi üç yıl içinde 3 bin noktada olmak. 50 ilde yer alan A101’den günde 400 bin kişinin alışveriş yaptığı tahmin ediliyor. Sabit müşteri kitlesi A101Cell için de büyük bir avantaj. Sahip olduğu tüm avantajları değerlendirmek için de şirket Türk Patent Enstitüsü’ne saat 18.38’de başvuru yaptı.
Radikal
Anahtar Kelimeler: Gıda Vitrini, Gıda, Vitrin, Tarım, GDO, Gıda Güvenliği, Alo 174, Sağlıklı Gıda, Beslenme, Yemek, Baklava, Restoran, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Mehmet Mehdi Eker, BİM, A101, Perakende, Hipermarket, Tüketici, GSM
BİMcell'e güçlü rakip!
BİMcell'e güçlü rakip!
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Perakende
BİM'in GSM sektörüne girdiğini açıkladığı günün akşamı A101Cell için Türk Patent Enstitüsü'ne marka başvurusu yapıldı.