İttifak Holding iştiraklerinden Adese, 2013 yılı finansal verilerini açıkladı. 2013 yılında verimlilik artışına odaklanan Adese’nin, metrekare verimlilik artışı birebir mağazalarda sektör ortalamasının üzerinde bir performans yakalamayı başardı.
Adese’nin 2013 faaliyetlerine, verimlilik artışını hedefleyen projeler damgasını vurdu. Orta Anadolu merkezli bir büyüme stratejisi ortaya koyarak daha verimli bir perakende markası olmak için kararlı adımlar atan Adese, Marmara Bölgesi’nden çıkarak Konya, Ankara, Bolu, Mersin ve Afyonkarahisar gibi illerde büyümesini sürdürdü. Adese, 2013'te hizmet halkasına 17 Adese, iki Restore Unlu Mamuller Mağazası ve bir AVM ekleyerek hedeflediği şube sayısını da gerçekleştirmiş oldu.
2013 yılını yaklaşık 651 milyon TL (KDV dahil) ciro ile kapatan Adese’nin finansal sonuçlarını değerlendiren Genel Müdür Sıtkı Erben, "Esnek vardiya uygulamamız, enerji tasarrufu projelerimiz, lojistik hattında büyüme planımız, metrekarede daha verimli faaliyet gösterme gayretimizle metrekare başına düşen giderlerimizi 2013 yılında minimize etmeyi başardık. Diğer yandan modernizasyon, isabetli yeni lokasyonlar, verimsiz lokasyonlardan çıkma gibi çalışmalarımızla da sektörde birebir olarak adlandırılan aynı mağazalar istatistiğinde sektör ortalamasının çok üzerinde bir verimlilik oranı yakaladık” dedi.
Sürdürülebilir verimlilik ve büyüme ön planda
69 Adese ve 66 Adesem olmak üzere toplam 135 marketle hizmet verdiklerini belirten Erben; “2013 yılı içerisinde Adesem şubelerinden 6’sını bulunduğu lokasyondaki demografik yapının gelişmesinden dolayı baştan aşağı yenileyip ürün çeşitliliğini arttırarak Adese’ye dönüştürdük. Bu dönüşüm, ilgili şubelerimizde %60’a varan ciro artışları sağladı. Bununla birlikte, 6 Adese şubesini yeni konseptimizle baştan aşağı yenileyerek %45’e varan oranda ciro artışları elde ettik. 2014 yılında da verimlilik alanında önemle ele aldığımız modernizasyon çalışmalarımız devam edecek” diye ifade etti.