Markaların değerini ölçen küresel danışmanlık şirketi Brand Finance, ülkemiz markalarının değerini ölçmüş.
Sonuçları duyururken de "100 Türk markası 1 Walmart etmedi" başlığıyla bir basın bülteni göndermiş. İşte bu başlığa ve bültende yazanlara da takılmış durumdayım. Tamam, biliyoruz bazen motivasyon için "aşağılama" bir yöntem olarak kullanılır ama bir Walmart edemeyenler de liste halinde verilmez. "Dünyanın En Değerli 500 Markası" listesinde 38,3 milyar dolarlık pay ile 5. sırada yer alan WalMart yüceltilirken sıralamadaki şirketler ne kadar başarılı olurlarsa olsunlar negatif algılanıyor. Listede hangi markalar var, yazmayacağım ancak kısa bir notla listeyi özetleyeyim. Son 5 yılda ilk 100 markasının toplam değeri ortalama 28 milyar dolar çıkmış. Bu durumu da üzülerek karşılıyor, "Bir ülke, markaları kadar zengindir." diyen sloganı bir kez daha hatırlatıyor ve 'markası olan düşünsün' diyorum.
Zaman
100 Türk markası 1 Walmart etmiyormuş!
100 Türk markası 1 Walmart etmiyormuş!
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Perakende
Markaların değerini ölçen küresel danışmanlık şirketi Brand Finance, ülkemiz markalarının değerini ölçmüş.