TTNET Genel Müdürü Tahsin Yılmaz, geçen yıl yüzde 7 olan Ramazan’da veri trafiği artış oranının bu yıl yüzde 10 olarak gerçekleştiğini söyledi. Geçen yıl yüzde 8.7 olan hafta sonu kullanım artışı ise bu Ramazan’da yüzde 11'e yükseldi.
Elde edilen verilere göre sosyal ağlar, video ve oyunlara Ramazan öncesine göre daha yoğun ilgi gözlenirken, yemek tarifi siteleri ise tıklanma rekoru kırdı.
Yılmaz, Ramazan'da internet kullanım alışkanlıklarının değiştiğine de dikkat çekerek, yoğun kullanım saatlerinin değiştiği bilgisini verdi.
Yılmaz, Ramazan’dan önce interneti en çok gün içinde 14.00-16.00 ve akşamları ise 21.00-23.00 saatleri arasında kullanan abonelerin, Ramazan’da boyunca geçen yıl olduğu gibi 15.00-17.00 arasında yoğun erişim gerçekleştirdiğini de söyledi.
YEMEK TARİFLERİ ÇOK TIKLANDI
Ramazan’la beraber internet kullanıcılarının lezzete olan düşkünlüğü de arttı. Adresinde 'yemek' geçen sitelere yüzde 50, adresinde 'tarif' geçen sitelere ise yüzde 141 oranında daha çok erişim sağlandı.
Geçen yıl Ramazan’da video kullanımı yüzde 6.5 oranında artarken, bu yıl artış oranı yüzde 10 oldu.
Online sohbete ve internet üzerinden sesli ve videolu görüşmeye de ilgi de yükselirken, anlık mesajlaşmalarda geçirilen süre, Ramazan’la beraber yüzde 15 oranında arttı.
Hürriyet
Ramazan'da en çok 'tarif' tıklandı
Ramazan'da en çok 'tarif' tıklandı
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Güncel
Ramazan'da Türkiye'de, internet kullanımı yüzde 10 artarken, adresinde 'tarif' geçen sitelere olan erişimde yüzde 141 ile rekor yükseliş yaşandı.