Gıdavitrini - Toplumun beklentilerine ve kültür düzeyine hitap eden bir görsellikle yemek sunumunu birleştirmek gerektiğini söyleyen Vedat Milor, Kafa Dergisi'nin şubat sayısında Türkiye'de steakhouseların neden bu kadar çok sevildiğini yazdı.
Steakhouselar neden sevildi
Kalite konusunda steakçilerin ciddi anlamda aşama kaydettiğini ifade eden Milor, "Ancak bence bu trendin yerleşmesindeki en önemli unsurlardan biri de işletmelerin sunum biçimi oldu. Ben bunu “arabesk sunum” olarak adlandırmıştım. Ne demek bu? Aşırıya kaçan gösteriler yapmak; eti alev kullanarak, severek, okşayarak bir nevi pornosunu yaparak sunmak… Türkiye’de, maalesef yemek şovla birleşmediği zaman başarılı olamıyor. Toplumun beklentilerine ve kültür düzeyine hitap eden bir görsellikle birleştirmek gerekiyor." ifadelerini kullandı.
Kalite konusunda steakçilerin ciddi anlamda aşama kaydettiğini ifade eden Milor, "Ancak bence bu trendin yerleşmesindeki en önemli unsurlardan biri de işletmelerin sunum biçimi oldu. Ben bunu “arabesk sunum” olarak adlandırmıştım. Ne demek bu? Aşırıya kaçan gösteriler yapmak; eti alev kullanarak, severek, okşayarak bir nevi pornosunu yaparak sunmak… Türkiye’de, maalesef yemek şovla birleşmediği zaman başarılı olamıyor. Toplumun beklentilerine ve kültür düzeyine hitap eden bir görsellikle birleştirmek gerekiyor." ifadelerini kullandı.
Kaliteli steakin üç özelliği
Kaliteli steakin 3 özelliği olduğunu belirten Vedat Milor, sıralamayı şöyle yaptı:
Kaliteli steakin 3 özelliği olduğunu belirten Vedat Milor, sıralamayı şöyle yaptı:
"Birincisi sığır cinsi, ikincisi sığırın doğal beslenmiş olması yani besi olmaması, üçüncüsü de yaşı.
Ne kadar uzun yaşarsa eti o kadar mineralli olur. Bu da yanlış bilinir. Uzun yaşadıkça etinin sertleştiği sanılır. Dünyanın en iyi steakhouse’ları 12-16 yaş arası sığırları kullanır."