Sağlanan teşviklerle zeytin ağacı sayısını hızla artıran Türkiye, zeytin ve zeytinyağında ABD pazarına daha fazla ihracat yapmanın yollarını arıyor.
İtalyan, İspanyol ve Yunan markalarının etkili olduğu dünyanın en büyük zeytinyağı ithalatçısı ABD'ye yönelik pazarlama stratejisi geliştiren sektör, bu ülkedeki fuarlarda Türk zeytinyağı ve zeytinlerinin tanıtımını yapıyor.
İhracatçı temsilcileri tarafından oluşturulan Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, dünyanın en büyük gıda fuarları arasında gösterilen ve 29 Haziran'da kapılarını açacak olan New York Fancy Food Fuarı'na katılıyor.
Fuarla ilgili gazetecilere değerlendirmelerde bulunan Komite Başkanı Kadri Gündeş, sektörün yaklaşık 300 milyon dolar olan toplam ihracatında 88 milyon dolarlık paya sahip ABD'deki konumlarını güçlendirmek istediklerini kaydetti.
Türkiye'nin zeytin ağacı varlığını 90 milyondan 170 milyona çıkardığını, rekoltenin hızla yükseleceğini ifade eden Gündeş, "Türkiye'nin şu andaki ortalama üretiminin yaklaşık 3.5 katı artışı güçlü bir iç piyasa ve ihracatla katma değere dönüştürebiliriz. ABD pazarı bu anlamda büyük öneme sahip" dedi.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Vekili Davut Er ise ABD'nin sofralık zeytin ihracatında da güçlü bir pazar olduğuna dikkati çekti.
New York Fancy Food Fuarı'nda 18 metrekarelik stand ile katılacaklarını ve sofralık zeytin ve zeytinyağı tadımı yaptıracaklarını anlatan Er, "Amacımız, dünyanın en büyük zeytin ve zeytinyağı ithalatçısı ABD pazarında ihracatımızı oluşacak üretim artışına paralel olarak yükseltmek" diye konuştu.