Antalya Ticaret Borsası (ATB), bundan 3 yıl önce Türkiyenin yöresel ürünler konusundaki zenginliğinin ekonomiye kazandırılması yönünde ciddi bir adım atmış, Nisan 2010 tarihinde düzenlenen 1. Yöresel ve Geleneksel Ürünler Fuarının fikir babası olmuş, fuarı Türkiyeye kazandırmıştı.
Fuarda sıkça duyduğumuz şey, yöresel ürünlerin ülkemiz için büyük bir fırsat, ihracat gelirlerini artırmamız için itici bir güç olduğuydu. Tek amaç unutulmaya yüz tutmuş değerlerimizin hayat bulmasıydı. Öyle de oldu
Türkiyede coğrafi işaret alınacak 3 bine yakın ürün varken o yıllarda sadece 129 ürünün coğrafi ürün işarete sahip olması bizim ayıbımız olsa gerek. Peki bu fuardan sonra ne oldu?
Yörelerimiz, ürünlerinin bir değer olduğunun farkına vardı. Antalya Ticaret Borsasını çıktığı bu yolda yalnız bırakmayan onlarca borsa, yüzlerce firma bu heyecana ortak oldu. Coğrafi işaret tescili alınmış ürün sayısı 224e ulaşırken, 250ye yakın başvuru da tescil için başvurularını yaptı. Yıldan yıla artan coğrafi işaret tescili sayısı ATBnin ülkemiz adına ne kadar doğru bir adım attığının göstergesi değil mi?
Küçük bir rakam daha ekleyelim. Avrupa Birliğinde (AB) yaklaşık 2000 yöresel ürün koruma altında. Üreticiler için 20 milyar dolar, perakendeciler için ise 28 milyar dolarlık bir ciro hacmi söz konusu.
Bir de Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin bu fuara desteğinden bahsetmeden geçemeyeceğim. Başkan Rifat Hisarcıklıoğlu her yıl açılışa katılır. Çarpıcı örneklerle fuarın önemini vurgular, mesajlar verir. Yüzlerce peynir çeşidimize rağmen ithal ettiğimiz peynirleri; Türk kahvesi bizim kültürümüzken yabancıların ülkemizde bize allayıp pullayarak sattıkları kahveleri; Ninelerimizin bize yedirdiği pekmezli yoğurtların yerini o doğallıktan uzakta meyveli yoğurtların aldığını söylemişti. Hala kulaklarımda...
Fuarın dördüncüsü için de geri sayım başladı. Forza Fuarcılığın organizesinde, 19-22 Eylül tarihlerinde düzenlenecek fuara 81 ilin, 300ün üzerinde firmanın katılımı bekleniyor. Türkiyenin her bir metrekaresi, yöresel ürünleriyle bu önemli organizasyona davetli. ATB Başkanı Ali Çandırın bu projeyle ilgili önümüzdeki hedefi fuarı uluslararası alanda hak ettiği yere taşımak. Gerek yurt içi, gerek yurt dışındaki marketlerde yöresel ürünler marketi açılmasına ön ayak olmak. Bir gün bu hayalin gerçekleştiğini de yazmak isterim.
Antalyaya yolunuz düşerse bu fuara uğrayın derim. Eminim yöresel ürünler zenginliğimiz sizin de başınızı döndürecek.
Seda Tuzlu - dunya.com
Yöresel ürünlerimiz nasıl kurtulur?
Yöresel ürünlerimiz nasıl kurtulur?
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Gıda Ekonomisi
Türkiyede coğrafi işaret alınacak 3 bine yakın ürün varken, 2010 yılında sadece 129 ürünün coğrafi ürün işaretine sahip olması bizim ayıbımız olsa gerek.