Dava sürecinden galip ayrılan yerli firmaların yüzü gülerken marka uzmanları uyarıyor: “Marka tescilinde ‘Öz’, ‘Hakiki’ devri kapandı!”
Piyasadaki yoğunluk arttıkça özgün marka alternatifleri sürekli azalırken isimlerle ilgili yaşanan dava furyası ulus ötesi bir boyut kazandı. Türk firmalar artık sadece yerli firmalarla değil uluslar arası şirketlerle de karşı karşıya gelirken dava sürecinden galip ayrılan Türk firmalarının yüzü gülüyor. ‘İpekyolu Uluslar arası Fuarcılık Şirketi’, içinde ‘beauty’ (güzellik) kelimesi geçen Alman firması ‘HealthandBeautyTradeFairs’iisminde vasıf bildirici özellik bulunan bir kelimeye yer verdiği gerekçesiyledava etti. ‘Beauty’ kelimesinin güzellik ifadesi taşıdığına ve bir marka ismi olarak sahiplenilemeyeceğine dikkat çeken İpekyolu Uluslar arası Fuarcılık Şirketi açtığı davayı kazanarak Alman firmasının markasının düşmesini sağladı.
Avrupa’nın tanınmış firmalarından biri olan ‘HealthandBeautyTradeFairs’ bu özelliğini avantaja çevirmek isteyerek ‘Ayırt ediciliği ve bilinirliği yüksek bir marka’ olduğu gerekçesi ile marka tescilinin geçerliliğini koruması gerektiğini savunsa da, mahkeme kararı marka tescilinin geçersizliği yönünde oldu.
Yüksel: “Marka İsmi Bulmak Zorlaşıyor”
Marka başvurularının artması ile tescil şartlarının sıkılaştığının altını çizen Adres Patent Yönetim Kurulu Başkanı Av. Ali Yüksel; “Türkiye ve dünyadaki firma ve marka sayıları arttıkça kullanılmamış bir isim bulmak giderek daha zor hali geliyor. Eskiden bir ismin başına ‘Öz’, ‘Hakiki’ gibi eklemeler yaparak bile yeni bir marka oluşturulabiliyordu. Sayı arttıkça markaların benzerliklerine ve taşıdığı özelliklere çok daha fazla dikkat ediliyor. Firmalar kendilerini sadece Türkiye sınırları içinde değil dünya pazarında da koruma altına almak için dava yoluna gidiyor. Bu davanın Türk firması lehine sonuçlanması sevindirici” diye konuştu.
Uluslararası marka davasından iyi haber
Uluslararası marka davasından iyi haber
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Gıda Ekonomisi
Marka sayısı arttıkça isimlerin benzerliklerinin artması Türk firmaları sadece yerli firmalarla değil uluslar arası şirketlerle de karşı karşıya geliyor.