Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Tüketici ‘helal kesim’i etikette görmek istiyor

Gıda Ekonomisi

Türkiye nüfusunun yüzde 81'i tavuk eti alırken, "Helal kesim benim için önemli, etikette mutlaka belirtilmeli" diyor.

Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformu tarafından yaptırılan tüketici tercihi araştırmasına göre Türkiye nüfusunun yüzde 81’i tavuk eti alırken, “Helal kesim benim için önemli, etikette mutlaka belirtilmeli.” diyor. Dikkat edilen diğer iki özellik ise son kullanma tarihi ve marka. Tüketicilerin yüzde 76’sı fiyat farkı olsa da markasını değiştirmiyor.

Helal kesim, beyaz ette tüketicinin aradığı bir kriter haline geldi. Vatandaşlar artık beyaz ette helal kesime hassasiyet gösteriyor. Tavuk eti alırken helal olup olmadığını kontrol ediyor. Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformu tarafından yaptırılan “beyaz ette trend” araştırmasında çarpıcı sonuçlar çıktı. Türkiye genelinde 18 yaş üstü 1.508 kişiyle yüz yüze görüşülerek yapılan “Tavuk eti satın alma ve kullanım alışkanlıkları” başlıklı araştırma, beyaz etteki tercihleri ortaya koydu. 18 ilde yapılan araştırmasında vatandaşlara, beyaz et alırken nelere dikkat ettikleri soruldu. Ankete katılanların yüzde 81,1’i helal kesimin kendisi için şart olduğunu vurguladı.

Hedef kitlenin tüketim alışkanlıklarını tespit etmek amacıyla 1 Temmuz-12 Ağustos 2013 arasında yapılan saha çalışmasında, tavuk eti ve ürünleri markasından haftada ne kadar sıklıkla yediklerine, beyaz eti nasıl sakladıklarından helal kesime önem verip vermediklerine kadar 25 soru yöneltildi. Buna göre vatandaşlar, tavuk eti alırken helal kesimden sonra en çok, ürünün son kullanma tarihine dikkat ediyor. Bunu sırasıyla marka, fiyat, ambalaj ve deri rengi takip ediyor. Tavuk eti yiyenlerin yüzde 76’sı, fiyat farkı olsa bile tercih ettiği markayı değiştirmiyor.

Araştırmaya göre Türk halkının beyaz et yeme sıklığı haftada ortalama 1,6 defa. Tavuk etini en çok 18-44 yaş grubu tercih ediyor. Tüketicinin yüzde 52,4’ü sadece kasap ve markette satılan markalı ürünleri alıyor. Beyaz et daha çok taze olarak tüketiliyor. Tavuk etini aldıktan sonra dondurucuya koyanların oranı yüzde 14,2. Müşteriler, tavuk etini diğer et çeşitlerine göre daha ekonomik ve sağlıklı olmasından dolayı tercih ediyor. Halk tavuk etini bütün olarak pişiriyor. Bunun yanında burger, nugget, salam, sosis gibi işlenmiş olarak da tercih ediyor. Tavuk eti daha çok mangal ve yemekte kullanılıyor.

Ankete katılanların yüzde 45,4’ü beyaz et yerken herhangi bir endişe duymuyor. Yüzde 43,4’ü olumlu veya olumsuz herhangi bir düşünceye sahip değilken, yüzde 12,6’sı endişe duyuyor. Bu endişelerin başında üretim aşamasında sağlık ve hijyene uyulup uyulmadığı geliyor. Bunu ‘son kullanma tarihinin doğruluğu konusunda endişeliyim’ diyenler takip ediyor. Ardından ‘hormonlu veya ilaçlı üretim yapılıp yapılmadığı konusunda endişeliyim’ diyenler ile ‘kaliteli olup olmadığı konusunda endişeliyim’ diyenler geliyor.

Müşteri, beyaz et seçiminde son kullanma tarihini kontrol ediyor ve yeni olanı alıyor. Her zaman aynı marka ürünü almaya özen gösteriyor. Tüketicilerden yaklaşık üçte birinin aklına ‘TSE’ deyince ‘kalite belgesi’ gelirken, yüzde 38,4’ünün ise ‘Avrupa standardı’ deyince ‘sağlıklı ürün’ geliyor. Her 10 müşteriden 4’ü beyaz ette devletin yeterli denetim yapmadığı görüşünde. Yüzde 43’ü tavuk etinde oluşabilecek mikrobiyolojik etkilerden endişeli. Yüzde 20,8’i beyaz etle ilgili olumsuz söylemlerden etkileniyor. Doğruluğu teyit edilmemiş olumsuz söylemlerden etkilenmeyenlerin oranı yüzde 53,7.
zaman.com.tr
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.