Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Tavukta bilinen markadan şaşmıyoruz!

Gıda Ekonomisi

Tavuk eti tüketimi alışkanlıkları üzerine yapılan bir araştırmada ilginç sonuçlar ortaya çıktı. Tüketici en fazla marka ve son kullanma tarihine dikkat ediyor.

Türkiye'de tavuk eti tüketimi alışkanlıkları üzerine yapılan bir araştırmaya göre vatandaşlar, alışverişte ilk olarak ürünün "son kullanma tarihi"ne dikkat ediyor.
Tüketicilerin yüzde 81'i helal kesimi önemserken, etiketlerde "helal" ifadesini görmek istiyor. AA muhabirinin derlediği bilgiye göre, Sağlıklı Tavuk Bilgi Platformu'nun ağustos ayı "Tavuk eti satın alma ve kullanım alışkanlıkları araştırması"nda, bin 508 kişiyle görüşülerek 23 soruda vatandaşın tavuk eti tüketimine yönelik alışkanlıkları belirlenmeye çalışıldı. Araştırma, tüketicinin tavuk eti satın alma, kullanım alışkanlıklarına ve tavuk eti ile ilgili bildiklerine ilişkin ilginç sonuçları ortaya çıkardı.

Araştırmaya katılanlar, önceden tavuk etini "Diğer et çeşitlerine göre daha ekonomik olması" nedeniyle tercih ettiklerini belirtirken, bu durum son raporda tavuk etinin "Sağlıklı olması" şeklinde değişti. Tüketicinin tavuk eti tercihinde sağlık nedenlerini sırasıyla lezzet, uygun fiyat ve kullanım pratikliği izledi.

Bilinen markadan şaşmıyoruz
Araştırmaya göre, tüketiciler tavuk eti satın alırken ilk olarak son kullanma tarihine dikkat ediyor. Bunu sırasıyla marka, fiyat, ambalaj ve deri rengi gibi özellikler izliyor. Tavuk eti tüketenlerin yüzde 76'sı, reyonda tercih ettiği tavuk eti ve ürünü markasının yanında daha düşük fiyatlı başka bir marka olması durumunda tercihini değiştirmiyor.

Türkiye'de temmuz ayında tavuk eti tüketme sıklığı ocak dönemi ile paralellik gösterdi. Söz konusu dönemde haftada ortalama 1,6 kez tavuk tüketildi.

Piliç eti endişelendirmiyor

Araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 45,4'lük kesimi piliç eti alırken herhangi bir endişe duymuyor. Tavuk eti tüketirken duyulan endişelerin başında, üretim sırasında hijyen koşullarına ne derecede uyulduğu konusu geliyor.

Araştırma, tüketicinin tavuk eti ile ilgili çok az şey bildiği sonucu ortaya koydu. Ankete katılanların yüzde 62,6'sı beyaz etlerin ambalajsız satışının yasak olduğunu bilmiyor. Beşte üçü de Türk Standartları Enstitüsü (TSE) ile ilgili herhangi bir yorumda bulunamadı. Yorumda bulununlar ise TSE için "Kalite Belgesi" ifadesini kullandı.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.