Meydana gelen siyasi karışıklıklar sonucu Ortadoğu'daki pazarlarının tamamına yakınını kaybeden, ana pazar Rusya'da ise çeşitli zorluklar yaşayan narenciye ihracatçısı çıkış yolunu Uzak Doğu'da arıyor. İlk kez 2010da Mersin'den Japonya'ya greyfurt göndererek Uzak Doğu ile ticarete başlayan narenciye ihracatçıları, bir taraftan Japonya'ya gönderecekleri ürün gamını genişletmeye çalışırken diğer taraftan Çin pazarına girmenin yollarını araştırıyor. Türkiye ile Çin arasında karantina anlaşmalarının başladığını söyleyen Akdeniz Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak, bu sürecin 11.5 yılda tamamlanmasını beklediklerini belirtti. Tarım Bakanı Mehmet Mehdi Ekerin birkaç ay önce Çin Tarım Bakanlığı ile ön anlaşmaları yaptığını hatırlatan Kavak, "Bu ülkeye ihracat için hızlı adımlar atılıyor. Anlaşmaların ardından Uzak Doğu pazarlarını araştırmaya başladık" dedi.
Pazarda etkili olabilmek adına Çinde profesyonel bir ajansla anlaşmak üzere olduklarını açıklayan Kavak, bu ajansın bir yıl süreyle ülkeyi mercek altına alacağını kaydetti. Bu sürede Çinin meyve ve sebze ürünlerini nerelerden ithal ettiğini, hangi şartlarla ithal ettiğini, hangi ürün gruplarını ithal ettiğini, gümrük vergileri gibi ihracatta önem taşıyan talepleri öğreneceklerini bildiren Kavak, ardından bu ülkeye ihracat için stratejilerini belirleyeceklerini ifade etti.
"Ortadoğu ve farklı pazarlardaki kan kaybını bu şekilde telafi etmeye gidiyoruz" diyen Kavak, mevcut pazarlardaki etkinliklerini artırabilmek adına da 10 Kasımdan itibaren tanıtımlara başlayacaklarını açıkladı. Mevcut durumda Mısır kapısının kapanmasıyla birlikte Suudi Arabistan, Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Bahreyn ve Dubaiye ürün gönderme sıkıntılarının üst seviyelere çıktığını vurgulayan Kavak, bu nedenle Rusyadaki etkinliklerini artırmak istediklerini söyledi.
Rusyada rakipler hızla artıyorAncak ana pazar Rusyada rakiplerin hızla arttığını belirten Kavak, sözlerine şöyle devam etti: "Yıllardır iki ülke arası siyasi sıkıntılar nedeniyle Rusyaya ürün gönderemeyen Gürcistan bu yıl engelleri aştı ve pazara girmeye çalışıyor. Gürcistan özellikle mandalinada karşımıza önemli bir rakip olarak çıkmaya hazırlanıyor. Aynı şekilde bu yıl Hırvatistan, Pakistan ve Çin de Rusya pazarına giriyor ve böylesi önemli bir pazarda bu kadar çok rakip pazarımızı korumamızı zorlaştırıyor."
Pazarlarını korumak adına tanıtımlara ağırlık vereceklerini vurgulayan Kavak, 10 Kasımdan itibaren 5 hafta süreyle Rusya, Polonya, Ukrayna ve Ortadoğu ülkelerinde narenciye tanıtım filmleri yayınlayacaklarını bildirdi.
Japonyaya yeni ürünlerle gireceğiz
Ayrıca yeni başladıkları Japonyada ürün gamlarını genişletme yönünde çalışmalar sürdürdüklerini de hatırlatan Kavak, greyfurtun ardından limon, kiraz ve diğer turunçgillerle devam edeceklerini açıkladı. Limon ve kiraz ihracatının müsaadesini almak üzere olduklarını dile getiren Kavak, "Uzak Doğu bizim için uzak bir pazar ancak ürünler orada çok pahalı. Kaliteli ve taze ürünler istiyorlar. Biz bu pazarda kalitemizi fırsata çevirmeye çalışıyoruz" şeklinde konuştu.
dunya.com
Narenciyede yeni umut Uzak Doğu pazarı
Narenciyede yeni umut Uzak Doğu pazarı
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Gıda Ekonomisi
Ortadoğu'da yaşanan sıkıntılar yüzünden önemli pazar kayıpları yaşayan Akdeniz narenciye ihracatçıları, Uzak Doğu'ya açıldı.