Türk Patent Enstitüsü, Türkiye'de üretilen her ürünün coğrafi işaret tescili alması ve ülkeye mâl olan ürünlerin dünya markası olması için çalışmalarını aralıksız sürdürüyor.
TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu Başkanı Halil Mazıcıoğlu, Türkiye'de üretilen her ürünün coğrafi işaret tescili alması ve için destek vermeye hazır olduklarını söyledi.
Mazıcıoğlu, incir, kaymak, sucuk gibi Türkiye'ye mâl olan ürünlerin dünya markası olmasını istediklerini belirtti.
Türk Patent Enstitüsünün (TPE), Türkiye genelinde patent ve faydalı model, marka tescili, tasarım ve coğrafi işaret üzerinde önemli çalışmalara imza attığına dikkati çeken Mazıcıoğlu, son 12 yılda TPE'nin işlev ve görevlerinde ciddi artış yaşandığını ifade etti. Mazıcıoğlu, ihracatın artmasıyla TPE'nin de fonksiyonunun arttığını kaydetti.
Geçen yıl 12 bin 53 patent, 3 bin 541 faydalı model başvurusu yapıldığını anımsatan Mazıcıoğlu, bu rakamların önemli olduğunu aktardı. Türkiye'den geçen yıl 87 coğrafi işaret başvurusu yapıldığını kaydeden Mazıcıoğlu, "Mevcut durumda 178 tescilli coğrafi işaret bulunuyor. TPE'ye geçen yıl 108 bin 608 marka başvurusu yapıldı. Tasarımda ise 45 bin 91 başvuru gerçekleştirildi" dedi.
Gaziantep baklavası iyi bir örnek
Gaziantep'le anılan baklavanın farklı ülkeler tarafından sahiplenilmeye çalışıldığını hatırlatan Mazıcıoğlu, kentin bu konuda harekete geçerek baklavanın coğrafi işaretini aldığını söyledi.
Gaziantep'in 5 tescilli coğrafi işaretli ürünü bulunduğunu ifade eden Mazıcıoğlu, şunları kaydetti:
"Baklava, fıstık, Nizip zeytinyağı, bakır el işlemeciliği ve sedef el işlemeciliğinin coğrafi işaret tescili alındı. Bunlar çok önemli. Bazı iller hala coğrafi işaretle tanışmadı. İncirin, kaymağın ve sucuğun da dünya markası olmasını istiyorum. Türkiye'de üretilen ve kentlerimizle anılan her ürünün coğrafi işaretle tescillenmesini istiyoruz. Komisyonumuzda bu konuda gerekli çalışmalar yapılıyor. Avrupa Birliği (AB) ile ilgili başvurular gerçekleştiriyor.”
Türkiye'de üretilen leblebiden, çekirdeğe varıncaya kadar her ürünün tescilli olması ve bu açıdan da markanın öneminin kavranması; sanayicilerin ve ihracatçıların bu konuya daha fazla ilgi göstermesi gerektiği üzerinde duran Mazıcıoğlu, “Çünkü artık insanlar markaya önem veriyor. Bu kapsamda Türkiye'de üretilen her ürünün coğrafi işaret tescili alması için destek vermeye hazırız" ifadelerini kullandı.
Lezzetlerimiz markaya dönüşecek
Lezzetlerimiz markaya dönüşecek
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Gıda Ekonomisi
Türkiye'de üretilen her ürünün coğrafi işaret tescili alması ve baklava, incir, kaymak, sucuk gibi Türkiye'ye mâl olan ürünlerin dünya markası olması hedefleniyor.