Türkiye'nin yılın ilk 4 ayındaki kuru meyve ve mamulleri ihracatı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,5 oranında artarak 443 milyon 989 bin dolar oldu.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerinden derlenen bilgiye göre, geçen yılın ocak-nisan döneminde 432 milyon 822 bin dolar olan sektör ihracatı, bu yılın aynı döneminde yüzde 2,5 oranında artarak 443 milyon 989 bin dolara ulaştı.
Bu dönemde, ürün grupları bazında en fazla ihracat, 125 milyon 595 bin dolarla çekirdeksiz kuru üzümde gerçekleştirildi.
Bunu 100 milyon 853 bin dolarla kuru kayısı, 62 milyon 430 bin dolarla kuru incir, 39 milyon 418 bin dolarla ceviz, 32 milyon 668 bin dolarla badem izledi.
İhracatta lider pazar Almanya
Yılın 4 aylık döneminde Türkiye'den 57 milyon 689 bin dolarlık kuru meyve satın alan Almanya, bu rakamla sektörün en büyük ihraç pazarı oldu.
Bu ülkeyi 50 milyon 70 bin dolarla Birleşik Krallık, 36 milyon 285 bin dolarla ABD, 30 milyon 836 bin dolarla Fransa, 20 milyon 990 bin dolarla Hollanda, 19 milyon 61 bin dolarla Vietnam takip etti.
İhracatını geçen yıla göre yüzde 3 arttıran İzmir, 136 milyon 310 bin dolarlık dış satım gerçekleştirdi.
İzmir'in en yakın takipçisi İstanbul 84 milyon 44 bin dolarlık ihracat yaparken, 63 milyon 959 bin dolarla Manisa, 61 milyon 864 bin dolarla Malatya, 34 milyon 582 bin dolarla Aydın listenin üst sıralarında yer aldı.