Tamamına yakını yerli girdilerden oluşan ürünlerle 2010 yılında Türkiye'ye yaklaşık 1.25 milyar dolarlık döviz girdisi sağladıklarını söyleyen Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Öz, sektör olarak 2023 için belirledikleri 3 milyar dolarlık hedefe ulaşmak için Çin, Rusya ve Hindistan gibi büyüyen pazarlar başta olmak üzere tanıtım çalışmalarını artıracaklarını belirtti.
Türkiye'nin üretim ve ihracatında dünya lideri olduğu çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incir de ihracat sezonunun başlaması nedeniyle Swissotel Grand
Efes'te düzenlenen "Yeni Sezona Birlikte Merhaba Kokteyli"nde kuru meyvenin 150 yılı aşkın geçmişiyle ilk ihracatçı sektörlerden biri olduğunu hatırlatan Öz, "Sektörümüz, 120 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Çekirdeksiz kuru üzüm, kuru kayısı ve kuru incirden oluşan 3 ana mal grubunun üretim ve ihracatında dünya lideriyiz" dedi.
Sektör temsilcileri olarak geçtiğimiz dönemde, başta geri gelen mallar ve dahilde işleme rejimi olmak üzere sektörün pek çok sorununa, birlik ve beraberlik içinde çözüm yolları bulduklarını anlatan Öz, "Çekirdeksiz kuru üzümde de, Avrupa Birliği ve Rusya Federasyonu'nun mevzuat değişiklikleri çerçevesinde ülkemizde doğru pestisitlerin kullanımı konularında üreticilere yönelik bilgilendirme çalışmalarına destek verdik. Önümüzdeki sezonda ürünlerimizin yurtdışındaki kaliteli ve olumlu imajının devamı, sektörümüzün dünya pazarındaki payının artırılması ve ürünlerimizin başta Çin, Rusya ve Hindistan gibi büyüyen pazarlar başta olmak üzere daha iyi tanıtımı amacıyla çalışmalarımıza hız vermeyi planlıyoruz. 2023 yılı için belirlediğimiz 3 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için sektör olarak ilgili bakanlıkların da destek ve katkıları ile elbirliği ile çalışmalarımıza devam edeceğiz" dedi.
Kuru meyveci doğuya yöneldi!
Kuru meyveci doğuya yöneldi!
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Gıda Ekonomisi
Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Öz, sektör olarak 2023 için belirledikleri 3 milyar dolarlık hedefe ulaşmak için Çin, Rusya ve Hindistan gibi büyüyen pazarlarda tanıtım çalışmalarını artıracaklarını belirtti.