Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Gıda ilk dört ayda %11 büyüdü

Gıda Ekonomisi

Ipsos KMG’nin aylık olarak gerçekleştirdiği Hane Tüketim Endeksi Raporu, bahar aylarına girilmesi ile birlikte hane içi tüketim harcamalarında hareketlilik olduğunu gösterdi.

Söz konusu dönemde, bütün hızlı tüketim gruplarında aylık büyümelerin diğer dönemlere göre daha fazla olmasının bir nedeni Mart 2011 dönemine giren gün sayısının diğer dönemlere nazaran daha az olması ise de belli başlı kalemlerde tüketim artışı dikkat çekici.

Hane Tüketim Endeksi Raporu’na göre, 2011 Nisan ayında toplam hızlı tüketim ürünleri harcaması geçen yılın aynı dönemine göre cari fiyatlarla %10 artış gösterirken, artış oranı sabit fiyatlarla ise %5 oldu.

Araştırma sonuçları, pek çok hızlı tüketim grubunda artış olduğunu gösterdi. Pazarın dinamiğinde en etkin role sahip olan genel gıda ve içecekler, ilk dört ayda %11 artışla pazar büyümesini belirledi. Bu kategoride en yüksek artış et ve et ürünleri ile alkollü içeceklerde görüldü. Et ve et ürünleri cari fiyatlarla %24, alkollü içecekler ise %17 büyüdü.

Et ve et ürünlerindeki büyümede kırmızı etin etkisi büyük. Kırmızı et segmentinde 2010’un ilk dört ayı ile 2011’in ilk dört ayı karşılaştırıldığında cari fiyatlarla %33 büyüme gerçekleşti. Beyaz ette ise 2010’un ilk dört ayı ile 2011’in ilk dört ayı karşılaştırıldığında cari fiyatlarla %17’lik büyüme oldu.

Kişisel Bakım Ürünleri grubu bir önceki aya göre cari fiyatlarla %9, sabit fiyatlarla ise %8 büyüdü. Kâğıt ürünleri ilk dört ayda %12 büyüme ile bu grubun belirleyici segmenti oldu.

Temizlik Ürünleri grubu ise 2010’un ilk dört ayı ile karşılaştırıldığında cari fiyatlarla %3 daraldı.

Market markaları ise dört ay sonunda %21 büyüyerek payını 1 puan daha arttırmayı başardı. Böylece Market Markaları’nın toplam içindeki payı %11’e ulaşmış oldu.

Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.