Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri

Fonksiyonel gıda talebi Omega-3'ü uçurdu

Gıda Ekonomisi

Omega-3 ürünleri pazarının %6,4 yıllık bileşik büyüme oranıyla 2011’deki 25,4 milyar dolar seviyesinden 2016’da 34,7 milyar dolara çıkması bekleniyor.

Küresel EPA/DHA omega-3 ürünleri pazarının %6,4 yıllık bileşik büyüme oranıyla 2011’deki 25,4 milyar dolar seviyesinden 2016’da 34,7 milyar dolara çıkması bekleniyor.

Rakamlar ağırlıklı olarak 6 değişik ambalajlı ürün çeşidini kapsıyor: bebek formülleri, zenginleştirilmiş gıda ve içecekler, gıda takviyeleri, ilaçlar, klinik besin ürünleri ve evcil hayvan yem ve gıda takviyeleri.

Packaged Facts’ın “EPA/DHA Omega-3 Ürünleri Küresel Pazarı” raporuna göre tüketimin %43’ü halen Kuzey Amerika’da gerçekleşiyor. 2016’ya kadar Asya-Pasifik bölgesinin tüketimde sıçrama yaparak yakın bir oranla ikinciliğe yerleşeceği tahmin ediliyor.

Rapora göre besin öğesi bazlı yeni ürünlerin geliştirilmesi “süper gıdalar” kavramı ile hızlanacak. Omega-3’ün geniş çevrelerce süper gıda olarak kabul edilmesi ve besin öğesi bazlı yeni ürünlerin ambalajlı gıda pazarında yaygınlaşması, omega-3 ürünleri pazarının önümüzdeki yıllarda canlı ve fırsatlara açık olmasını sağlayacak. Rapor, patlama şeklinde gelişen ancak henüz doygunluğa ulaşmaktan çok uzak olan pazardaki fırsatlara da dikkat çekiyor.

Packaged Foods’un yayıncısı David Sprinkle, sağlığa faydaları konusunda tüketicinin bilinçlenmesinin yanında EPA/DHA omega-3 ürünleri için pozitif bir büyüme ortamı oluşturan diğer faktörleri aşağıdaki gibi sıralıyor:
-Fonksiyonel gıda ve zenginleştirilmiş ürün gamına tüketicinin ilgisi,
-Gelişmekte olan ekonomilerde nüfus artışı ve orta sınıfın ekonomik olarak güçlenmesi sonucu zenginleştirilmiş bebek gıdalarına talebin artması,
-Kril yağı ve vejetaryen yosun bazlı formülasyonlar gibi EPA/DHA gıda takviye ürünlerinin popülerliğinin sürmesi,
-İlaç sınıfı ürünlerin Güney Amerika pazarına girmesi ve var olan pazarlarda jenerik ilaçların onaylanması,
-Katkı tedarikçilerinin ilave Ar-Ge çalışmaları ve agresif pazarlama yöntemleri sonucu hastalığa veya rahatsızlık türüne özel geliştirilmiş formül uygulamalarını içeren klinik besin ürünleri pazarının genişlemesi ve
-Evcil hayvanlara verilen önemle birlikte yemlerin kalitesinin artması.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanmanız için çerezler kullanılmaktadır.