Avrupa Komisyonu organik üretim ve organik ürünlerin etiketlenmesine ilişkin yeni yönetmelik için önerilerini sundu. Komisyonun önerileri ile tüketici ve üreticilerin endişeleri doğrultusunda, mevcut sistemin eksikliklerini gidermek amaçlanıyor.
Son 10 yılda dört kat büyüme yaşanan AB organik pazarının daha da gelişmesi ve gelecekte karşılaşılacak sorunlarla baş edilebilmesi için Organik Üretim ve Ürün Etiketlemesi Yönetmeliği’nin güncellenmesi gündeme geldi. Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan
Avrupa Komisyonu’nun Tarım ve Kırsal Kalkınma Konularından Sorumlu Komiseri Dacian Ciolos, şunları söyledi:
“AB’de organik sektörünün geleceği, Avrupa organik logosu altında satılan ürünlerin kalitesi ve bütünlüğüne bağlıdır. Komisyon, tüketicilerin organik ürünlere güvenini sağlamlaştırarak ve organik tarımın gelişmesi önündeki engelleri kaldırarak AB’de organik tarımın daha yaygın ve daha iyi hale gelmesini amaçlamaktadır. Bu paket hem tüketiciler, hem de çiftçiler için olumludur. Tüketiciler AB’de üretilen ve satılan organik gıdalarla ilgili daha çok güvence sahibi olacak, üreticiler ve perakendeciler de AB’nin hem içinde, hem de dışında daha geniş bir pazara erişim sahibi olacak.”
Avrupa Komisyonu’nun yönetmelik için önerileri; tüketici güveninin korunması, üretici güveninin korunması ve çiftçilerin organik tarıma geçişini kolaylaştırmak olmak üzere üç ana hedefe odaklanıyor.