Gerekli şartları karşılayan AB üyesi devletlerde üretilen paketlenmiş organik gıda ürünlerinde AB organik logosu zorunlu olsa da paketlenmemiş ve ithal edilen organik gıdalarda bu logo isteğe bağlı olacak. 2010 Temmuz ayında ortaya çıkan “Euro-yaprak” logosu kullanımına, sanayiciye yardımcı olmak için yeni kuralları karşılamak ve mevcut ambalaj israfını önlemek amacıyla 2 yıllık geçiş süresi sonunda başlandı.
Avrupa Komisyonu, bir yaprak şeklindeki 12 yıldızdan oluşan logonun tüketicilere AB organik tarım yönetmeliklerine uygun olarak üretilen ürünleri aldıkları konusunda “tam güven” sağlamak için dizayn edildiğini bildirdi.
AB Tarım ve Kırsal Kalkınma Komisyoneri Dacian Cioloş, “AB organik logosunun, AB genelinde organik gıda üretiminin geniş ölçüde bir sembolü olması, sıkı AB organik tarım standartlarına uygun olarak üretilmiş olduğunun güveni ile tüketicilere sunmayı sağlayacağını umut ediyoruz.” açıklamasını yaptı.
1 Temmuz itibariyle, Avrupa Birliği piyasasındaki tüm paketlenmiş ürünler artık yeni logoyu taşıyacak.
Organik Market AB pazarının %2’siAB’de organik ürünlerin tüketiminde son yıllarda istikrarlı bir artış görülüyor. Hesaplamalara göre organik pazarı, Avrupa pazarının yaklaşık olarak %2’sini oluşturuyor.
Sonuç olarak, organik sertifikalı gıdalar ve gıda bileşenleri üretimi son 10 yılda oldukça arttı. (organik olarak sertifikalandırılan yaklaşık AB tarım alanının %5’i ve çiftliklerin %2’den fazlası)
Yeni kurallar
Yeni ‘Organik’ logosu tarımsal hammaddelerin işlendiği yer bildirisi ile birlikte kullanılacak.(”AB tarım”, “AB üyesi olmayan tarım” veya “AB/AB üyesi olmayan tarım” şeklinde hammaddenin kaynağı belirtilecek).
Eğer hammadde tek bir ülkede işlendiyse, bu ülkenin adı, AB içinde ya da dışında şeklinde belirtilecek.
Ulusal, bölgesel veya özel etiketlerin AB logosu ile birlikte ambalaj üzerinde görünmesine izin verilecek.
AB’nin yeni yönetmeliklerine göre, organik olarak etiketlenecek ürünler şu şartları taşıyacak:
Tarımsal kaynaklı ürün bileşenlerinin en az %95’i organik olarak üretilecek,
Resmi denetim planına uygun üretim yapılacak,
Ürün direkt üreticiden ya da hazırlayıcıdan mühürlü paketle gelecek,
Ürünler; üretici, hazırlayan ya da satan ve denetim organının adını ya da kodunu taşıyacak,
GDO içermeyecek.
Gıdahattı
AB Organik logosu artık zorunlu
AB Organik logosu artık zorunlu
Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri Gidavitrini.com.tr - Güvenli gıda, tarım ve güncel gıda haberleri
Dünya
2 yıl süren geçiş süresinin ardından 1 Temmuz’da paketlenmiş organik gıdalarda resmi AB organik logosu zorunlu hale geldi.